معرفی کتاب؛

«جستجو در نیزار»

کتاب «جستجو در نیزار» ازجمله کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که در آن آثار سه تن از نویسندگان جنگ بررسی شده است.
کد خبر: ۴۰۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 31July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، در کتاب «جستجو در نیزار» آثار «سید مهدی شجاعی»، «احمد دهقان» و «احمد غلامی» به قلم «سعید غلام‌نژاد مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در چهار فصل و 187 صفحه نگارش شده و در شمارگان هزار جلد، توسط انتشارات فرهنگ مانا چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

جنگ واژه‌ای آشناست که خشونت، خونریزی و اسلحه را در ذهن ما تداعی می‌کند؛ اما جنگ‌ها تنها ویرانگر و نابود‌کننده نیستند، غالباً زمینه‌ی شکوفایی علم و ادبیات را فراهم می‌کنند و به پیشرفت سرعت می‌دهند اگرچه در جهاتی باعث رکود و ایستا شدن حرکت یک جامعه می‌شوند. جنگ‌ها همواره با اشک‌ها و لبخندها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها همراه بوده‌اند. جنگ‌ها اگرچه چهره‌ای زشت و منفور دارند، اما تلاش‌های یک جامعه یا بشر را برای رفع نیازها و سرعت بخشیدن به پیشرفت مضاعف کرده است.

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

ادبیات مقاومت، ادبیاتی است که نشانی از ادبیات حماسی دارد. زیرا که حماسه­‌ی هر ملتی بیان‌کننده‌ی آرمان­‌ها­ی آن ملت است و مجاهدتی که آن ملت در راه سربلندی و استقلال برای بیرون راندن دشمن از سرزمین خود و یا شکست دادن دشمن صورت گرفته است برای نسل‌­های آینده روایت می­‌کند. نویسندگان ادبیات پایداری پیش از آنکه پای به میدان ادبیات بگذارند در جبهه، آزمودنی­‌ها را آزموده‌­اند. بسیاری از آنان با گرو گذاشتن جان خود در خطوط نبرد، به جامعه‌­شان حیات بخشیده‌­اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها