گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «محمدعلی دهستانی‌اردکانی»

شهید «محمدعلی دهستانی‌اردکانی» در اولین روز اردیبهشت‌ ۱۳۴۴ در شهر اردکان متولد شد. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۱۰ در عملیات خیبر در سرزمین گرم و تفتیده‌ی طلائیه به آرزوی خویش یعنی شهادت دست‌ یافت.
کد خبر: ۴۰۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 01August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی‌ نامه و وصیت‌ نامه شهید «محمدعلی دهستانی‌ اردکانی» را از نظر می گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

در اولین روز اردیبهشت‌ ۱۳۴۴ در شهر اردکان، موهبت الهی پدری متدین به نام حسین دهستانی و مادری مهربان را شامل گردید، زیرا خداوند سبحان اولین فرزند آن‌ها را پسری قرارداد که نه‌تنها برای مایه‌ی خوشحالی و برکت خانواده بود، بلکه مایه‌ی افتخار اسلام شد. به شکرانه‌ی این نعمت و در سایه‌ی محبت و علاقه‌ی قلبی والدین به ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) نام این مولود را محمدعلی گذاردند.

محمدعلی پس از طی دوران طفولیت و کودکی، با حمایت پدر و مادر و در سایه‌ی تلاش و کوشش خویش دوران ابتدایی و راهنمایی را در اردکان با موفقیت پشت سر گذاشت. دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان شرف اردکان شروع کرد. در کنار تحصیل، امور مذهبی، مسجد، مراسم دینی و نماز جماعت را فراموش نمی‌کرد و باعلاقه شرکت می‌نمود. در اوقات بیکاری و تعطیلی در کار بنّایی به پدر کمک می‌کرد. در کودکی مشخص بود که آینده‌ای درخشان در انتظار اوست و این از حرکات، اخلاق و برخوردش هویدا بود. در آخرین سال تحصیل در دوره‌ی متوسطه بود که عرق مذهبی و تعهد فطری و دینی او را بر آن داشت تا در جهاد مقدّس ملّت ایران در دفاع و دفع دشمن متجاوز بعثی عراق، حضور فعّال داشته باشد.

لذا عزت جاوید و افتخار پایدار را اختیار نمود و با توجه به اینکه ازدواج‌کرده بود، همسر و مسائل دنیوی نتوانست سد راه سعادت او شود. با لبیک به ندای «هل من ناصر» رهبر انقلاب، امام خمینی (ره)، راهی جبهه‌ی جنوب ایران گردید. دو دفعه به جبهه اعزام شد و مدت ۵ ماه و ۶ روز از بهترین زمان عمر خویش را که می‌توانست به لذائذ دنیوی مشغول گردد، در جبهه‌ها و در جهاد درراه خدا گذراند. در طول دوران حضور در جبهه، مسئولیت‌های مختلفی مانند تک تیراندازی و آرپی‌جی زنی را عهده‌دار گردید.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۱۰ در عملیات خیبر در سرزمین گرم و تفتیده‌ی طلائیه نه‌تنها به آرزوی خویش یعنی شهادت دست‌یافت، بلکه به درجه‌ای بالاتر، یعنی شهید مفقود نائل گردید و روح بلندش به جنان پر کشید.

۱۳ سال پیکر مطهرش سرزمین خونین جنوب را عطرآگین و متبرّک ساخت و مفقود ماند، تا اینکه در تاریخ ۱۳۷۵/۱۱/۱۸ پس از شناسایی توسط گروه تفحّص به‌وسیله پلاک، جسم پاکش با تشییع باشکوه مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدا در کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینان، جهانخواران غرب و شرق، خوب می‌دانند که اگر اسلام پا بگیرد دیگر جایی برای ماندن آنان نیست و حکومت‌های آنان به گفتۀ امام مانند طبل‌های تو خالی می‌باشند، مانند حکومت‌های فرعون و نمرود به زودی واژگون خواهند شد.

اینجاست که می‌کوشند اسلام را نابود کنند و یا اینکه چهره واقعی اسلام را نگذارند ملّت‌ها بشناسند و وقتی که تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شود، می‌کوشند با اسلام بجنگند و اینان می‌خواهند اسلام را نابود سازند و به سلطه‌گری خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها