مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان:

تنها راه نجات کشور مدیریت جهادی بر اساس فرهنگ دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: لازم است مدیران دولتی یک دوره درس آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس را برگزار کنند و در مرحله عمل مورد ارزیابی قرار گیرند زیرا تنها راه نجات کشور مدیریت جهادی بر اساس فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 01August 2020

سردار «حبيب‌الله ميرزايی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس بسان تابلو بزرگ و با شکوهی می‌ماند که سبب تحسین هر کس که از دور به آن بنگرد، خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به این تابلو نقاشی بزرگ نزدیک شویم و اجزای آن را ذره ذره مورد توجه قرار دهیم می‌بینیم که صد برابر آنچه متصور شده بود زیبایی و عظمت دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان افزود: دفاع مقدس یک مناسبت نیست بلکه بخشی از هویت ارزشمند ملی کشور ما است، کسانی که سابقه و تاریخ این کشور را مطالعه کرده‌اند می‌دانند دفاع مقدس فرهنگ غنی و ماندگار تاریخ کشور عزیزمان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجارب، دستاوردها و آموزه‌هایی در این دوران است که می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی فرهنگی، ورزشی، دینی تا صدها سال کشورمان را تغذیه کند.

میرزایی با بیان اینکه دفاع مقدس یک هفته نیست، اضافه کرد: دفاع مقدس یک جریان ممتد است، یک تجربه زیباست که قابلیت شناساندن و  شناخته شدن دارد و هم باید آن را خوب بشناسیم و هم خوب بشناسانیم.

وی یادآور شد: ۲۶ اسفند سال ۹۲ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار متولیان راهیان نور فرمودند: «این حادثه هم نباید تحریف  شود و هم نباید اجازه بدهیم فراموش شود».

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان هرمزگان اضافه کرد: یک‌ حلقه مفقوده در تاریخ کشور ما وجود دارد، تلفات انبوه نیروهای انسانی و مردم بی گناه در بین سالهای ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ در جریان  جنگ جهانی اول بین ۴ تا ۱۰ میلیون اتفاق افتاد در حالی که ایران در آن زمان درگیر مستقیم‌ جنگ نبود اما اشغالگران با ایجاد قحطی مصنوعی ملت ما را به سمت نابودی کشاندند.

وی ادامه داد: در حالی که در دوران دفاع مقدس که قریب به ۱۰ سال به طول انجامید و تمام دنیای استکبار دست به دست هم داده و کمر به نابودی کشور عزیز ما بسته بودند، با همه تلاشی که کردند موفق نشدند حتی یک وجب از خاک کشور را تصاحب کنند و ما در این ۱۰ سال حدود ۲۲۰ هزار شهید را تقدیم اسلام  کردیم.

میرزایی تصریح کرد: این در حالی است که در سال‌های جنگ جهانی اول قریب به ۹ میلیون نفر تلفات انسانی در ایران گزارش شده است یعنی حدود نصف جمعیت ایران بر اثر قحطی و گرسنگی از بین رفتند، توصیه می‌کنم برای اطلاعات بیشتر کتاب قحطی بزرگ نوشته محمد قلی‌مجد را حتما بخوانید و فیلم یتیم خانه ایران را ببینید.

‌وی عنوان کرد: آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس تنها وظیفه اساتید این درس و دانشجویان این درس نیست بلکه وظیفه همه اساتید، همه مدیران و همه ملت است چرا که حماسه دفاع مقدس با شرکت همه اقشار مردم بوده و این افتخار بزرگ به علت  حضور همه مردم است.

این مسئول گفت: اگر ما این فرهنگ ناب را در زندگیمان و در مدیریت‌های دولتی و خصوصی به کار ببریم قطعا به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان بیان داشت: تجربه چهل ساله انقلاب نشان داده که هر جا از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم شکست و سرخوردگی و ناامیدی به همراه داشته، اما هرگاه فرهنگ غنی دفاع مقدس را سرلوحه کارمان قرار داده ایم، چه در مقابل دشمنان خارجی و چه در مقابل با مشکلات داخلی موفق شده‌ایم‌.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که مدیران دولتی از سطوح پایین تا بالا یک دوره درس آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس را بگذرانند و آزمون بدهند و مورد ارزیابی قرار گیرند، زیرا که تنها راه نجات مملکت مدیریت جهادی بر اساس فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها