نخستین مرحله طرح تمیم پایان یافت؛

غنی‌سازی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با ۳۰۰ هزار جلد کتاب

مرحله جدیدی از ارسال کتاب به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح تمیم، با استقبال مربیان و اعضای کتاب‌خوان این کانون روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۴۰۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ - 01August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بر اساس طرح تمیم (تامین محتوای یک‌پارچه مراکز کانون) نزدیک به ۳۰۰ هزار جلد کتاب به بیش از هزار مرکز کانون سراسر کشور ارسال شد.

بر این اساس کانون طی روزهای اخیر ۵۶ عنوان کتاب ناشران مختلف را در کنار هفت عنوان از کتاب‌های کانون، ۵۰ عنوان کتاب بریل برای استفاده کودکان و نوجوانان نابینا، ۲۰ عنوان کتاب آوای کانون و دو عنوان نشریه آفرینش کودکی و نوجوانی به تمامی استان‌های کشور ارسال کرده است.

کتاب‌های ارسالی هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی، در قفسه‌های کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قرار گرفت.

در این میان از هر عنوان کتاب پنج هزار نسخه با هدف تامین نیازهای مطالعاتی اعضای کانون و حمایت از ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان خریداری شده است که به‌نسبت تعداد مراکز کانون به هر استان اختصاص می‌یابد.

کتاب‌های خریداری‌ شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب شده است و در قالب طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

این طرح به شکل فصلی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به همراه کتاب‌های برگزیده شده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، در هر فصل به مراکز ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها