ضرورت‌ ایجاد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری چیست؟

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مکانی است برای ارائه دقیق زوایای گوناگون جنگ، نقش قدرت‌های خارجی، علل شروع و پایان آن، حماسه آفرینی‌های مردم ما در طول سالیان دراز جنگ تحمیلی و بررسی نقش چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس، که از مهمترین ضرورت‌ها و وظایف در حال حاضر است.
کد خبر: ۴۰۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 11August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، در نظر گرفتن این مسئله که 8 سال دفاع مقدس جزئی از تاریخ این ملت با شعور و آگاه است باید در جهت تثبیت ارزش ها و انتقال آن به نسل های بعدی حرکت کنیم و می بایست اهداف شرکت در دفاع از کشور و دلایل موفقیت ایران در 8 سال دفاع مقدس در بین مردم به ویژه جوانان به نحو شایسته تحلیل شود؛ از طرف دیگر حفظ روحیه حماسی و سلحشوری در بین مردم و جوانان برای بالا بردن سطح استکبار ستیزی و مقابله با متجاوزان در کشور امری ضروری است.

هرچند همه مردم ایران در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور نداشتند، اما خدمات آنها در پشت جبهه ها برای پیشبرد اهداف رزمندگان اسلام در خطوط مقدم بسیار چشم گیر و غیر قابل انکار بود و در یک کلام همه مردم ایران در دستاوردهای جنگ سهیم بودند. همان دستاوردهایی که نقش آنها در عرصه های زندگی اجتـماعی، اقتصادی و فرهنگی غیر قابل انکار است.

موزه دفاع مقدس، مرکزی برای ارائه زوایای گوناگون جنگ

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مکانی است برای ارائه دقیق زوایای گوناگون جنگ، نقش قدرت های خارجی، علل شروع و پایان آن، حماسه آفرینی های مردم ما در طول سالیان دراز جنگ تحمیلی و... که از مهمترین ضرورت ها و وظایف در حال حاضر است.

از کارکردهای دیگر این مجتمع فرهنگی این است كه یک راهکار علمی و معنوی برای پرکردن اوقات فراغت اقشار جامعه و به ویژه نسل جوان این استان ارائه مي دهد، نسلی که باید بیشتر روی آنها سرمایه گذاری کرد تا بتوان آینده خوبی را برای جامعه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بخشی ازجامعه ایران اسلامی انتظار داشت.

ضرورت‌های ایجاد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان چیست؟

ضرورت‌های ایجاد مراکز فرهنگی دفاع مقدس چیست؟

این مجتمع فرهنگی ترکیبی از موزه های دفاع مقدس، فرهنگسراها و یادمان‌هاست. دلیل اصلی برای احداث این مرکز نیاز به زنده نگه داشتن یاد قهرمانی ها و شجاعت ها و فداکاری های قهرمانان ملی و شهدای ایران به دو منظور است. اول برای ادای دین به شخصیت آنها و دوم برای انتقال فرهنگ شجاعت و دلیری و فداکاری و مناعت طبع از نسل گذشته به نسل حال.

زنده بودن روحیه ی قهرمانی و فداکاری سودمند خواهد بود چرا که نسل های آینده متوجه خواهند شد که این سرزمین برای قهرمانان خود و کسانی که برای ناموسشان جان خود را فدا کرده اند ارزش قائل است، از طرفی با زنده بودن یاد و خاطره جنگ، روحیه قهرمانی در جامعه جاری خواهد بود.

بررسی دقیق نقش چهارمحال‌وبختیاری در دفاع مقدس

در این مجموعه سعی شده با نگاهی تاریخی به شکل گیری جنگ و نقش استان چهار محال و بختیاری در سالیان حماسه و ایثار در قالب های مختلف پرداخته شود. همچنین قیاس هشت سال جنگ تحمیلی با جنگ های دو قرن اخیر و نقش استکبار جهانی در حمایت از رژیم بعث عراق از موارد قابل ارائه در این پروژه است.

اسناد، فیلم، عکس ها، آثار به جا مانده از شهدا و منطقه عملیاتی، ایجاد فضاهای مفهومی مانند کلاس بمباران شده، سنگر اجتماعی، پست امداد جبهه، کمک های مردمی، اعزام ها، انواع لباس ها و البسه نظامی، تمبر، تابلو های نقاشی، نقش برجسته، نقاشی کودکان، ماکت های عملیاتی، بخش های مختلف این مرکز فرهنگی عظیم را به خود اختصاص می دهد.

لازم به ذکر است در تمامی موضوعات آثار مورد نظر 70درصد به استان و 30 درصد به موضوعات ملی دفاع مقدس اختصاص یافته است.

ضرورت‌های ایجاد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان چیست؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها