معرفی کتاب؛

«سرای انقلاب»

کتاب «سرای انقلاب» به نقش بازار تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد که به همت «معصومه جعفرزاده» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 03August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب «سرای انقلاب» به نقش بازار تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد که به همت «معصومه جعفرزاده» به نگارش درآمده است.

اثر فوق توسط انتشارات «سوره مهر» و با همکاری حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در 622 صفحه و به شمارگان 1250 نسخه در سال 1398 به چاپ رسیده است.

قسمتی از مقدمه کتاب:

آنگاه که ظلم در تمام ابعاد آن در جامعه‌ای به حد نهایت خود می‌رسد صداها و اعتراض‌ها بلند و کوتاه‌تر می‌شود و چون سیلی خروشان به راه می‌افتد و ظالمان را در برگرفته و سپس جامعه به تعادلی ثانویه و جدید دست می‌یابد.

جهان از آغاز خلقت تا به حال شاهد و بستر انقلاب‌های متعددی بوده است که از بزرگ‌ترین این انقلاب‌ها می‌توان به خیزش مردم ایران و پیروزی آن‌ها در بهمن 1357 اشاره نمود. برای شکل‌گیری هر انقلابی یک عنصر فکری و دو عامل انسانی مورد نیاز است.

عنصر فکری همان ایدئولوژی و مکتبی است که انقلاب بر پایه آن استوار می‌گردد و عنصر انسانی نیز یکی مردمند و دیگری رهبری. هرگاه این سه عنصر در کنار هم قرار گیرند و جهت‌‌گیری یکسان داشته باشند، انقلاب شکل می‌گیرد. بدیهی است هر چه قوت این سه رکن بیشتر باشد، سرعت شکل‌گیری و پیروزی انقلاب نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار