خدادی:

خبرنگاران سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی هستند

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان رسانه جریان گمنامی در پشت دوربین، قلم‌ها، اتاق‌های فرمان و تحریریه‌هاست که دیده نمی‌شوند، ولی برای دیده شدن دیگران تلاش می‌کنند و باید اسم این‌ها را سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی بگذاریم.
کد خبر: ۴۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ - 04August 2020

خبرنگاران سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از خبرنگاران جهاد و شهادت که امروز (سه‌شنبه) در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: خون‌های ریخته شده شهدای عرصه رسانه برای معرفت بود. کسی در دنیا نیست که تاثیر جریان رسانه و اطلاع رسانی را انکار کرده و بتواند بدون آن زندگی کند. امروز شش میلیارد خبرنگار در دنیا داریم و جامعه خبرنگاری گسترده است.

وی با اشاره به سختی کار خبرنگاران در ایران گفت: ایران با انواع هجمه رسانه‌ای مواجه است که ۲۴ ساعته در حال درهم شکستن عقیده و استقلال مردم است. در این میان سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی تا سرحد جان تلاش می‌کنند که آخرین آن‌ها روح‌الله رجایی بود، انسانی معتقد، تلاشگر و خستگی ناپذیر که در صحنه‎های مختلف حضور داشت. باید یادی کنیم از همه شهدا از جمله شهید صارمی که ۴۸ ساعت قبل از ماموریتش به افغانستان همدیگر را دیدیم.

خدادی به نقش رسانه در مقابله با کرونا اشاره کرد و بیان کرد: در ایام کرونا همه کسب و کار‌ها تعطیل شدند، ولی خبرنگاران پا به پای پزشکان ظرفیت خود را افزایش دادند. هیچ یک از رسانه‌ها در این زمان تعطیل نشد و جریان رسانه در مقابله با این ویروس مشارکت خوبی داشت و توانست با اطلاع رسانی جاده‌های ایران را ببندند و در محرم نیز خواهیم دید جریان رسانه‌ای چقدر در راستای آگاهی به مردم کمک کننده هستند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌ها با دوگانه سازی و ایجاد اختلاف و تضعیف نظام که از بیرون کشور ایجاد می‎شود، مقابله می‌کند، افزود: جریان رسانه از آزمون کرونا سربلند بیرون آمد. اگر سیره شهدا را پیش روی کار خود قرار دهیم به عاقبت بخیری می‎رسیم. جایی موفق بودیم که معرفت را در ضمیر خود معنا کنیم. همواره رسانه‌ها در دفاع از مظلوم برابر ظالم یکصدا بودند.

وی گفت: در انتقال، تولید و نشر محتوای شهدا هرچه در این راه حرکت کنیم برای خود حرکت کردیم. امنیت جمهوری اسلامی در گرو ترویج راه و مرام شهداست. اگر مرام شهدا را در خود نهادینه کنیم به سر منزل مقصود می‌رسیم. جریان رسانه جریان گمنامی در پشت دوربین، قلم‌ها، اتاق‌های فرمان و تحریریه‌ها است که دیده نمی‌شوند، ولی برای دیده شدن دیگران تلاش می‌کنند و باید اسم این‌ها را سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی بگذاریم.

اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت راه نجات کشور است

سردار مجید هاشمی‌دانا مدیر خبرگزاری دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به شرایط ویژه کشور در تقابل با آمریکا و رژیم صهیونیستی راه مقابله با دشمن را پیروی از فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: بازخوانی فرهنگ برگرفته از دفاع مقدس را می‌توان در شهدای مدافع حرم، امنیت و شهدای عرصه سلامت ببینیم.

وی افزود: مهمترین نکته در این زمان بصیرت و درک درست از دوران دفاع مقدس است. فداکاری، ازجان‌گذشتگی، تدین، پیروی از ولایت عواملی بودند که در دفاع مقدس تاثیر گذار شدند و امروز لازم است در مواجه با دشمن آن را به کار بگیریم.

هاشمی‌دانا بیان کرد: متاسفانه غفلت و کم کاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتیم و دشمن با اشاعه فرهنگ بیگانه توانست خودنمایی کند، این موضوع اولویت‌ها و ارزش‌های مارا عوض کرد.

وی در پایان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای ترویج این فرهنگ تلاش کنیم. معرفی این فرهنگ راه نجات کشور و مردم است و می‎تواند کشور را تا سالیان دراز بیمه کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار