مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان:

احیای فرهنگ نماز توصیه اکید شهدا بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: احیای فرهنگ نماز، جزو توصیه‌های اکید و برجسته شهدا به تمامی ملت بود.
کد خبر: ۴۰۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ - 05August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «عطا ناوکی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در جلسه‌ای که با هدف انعقاد تفاهمنامه توسعه و ترویج فرهنگ نماز با حضور حجت‌الاسلام «محمد اعتمادی» مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، اظهار داشت: وصایای شهدا در خصوص ترویج و تبیین فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی، باید به روش های مختلف منتشر شود.

وی ادامه داد: ساخت کلیپ، پوستر و بروشور وصایای شهدا در زمینه نماز روش مؤثری است که بی شک نتایج قابل توجهی در پی خواهد داشت.

ناوکی فرهنگ سازی و ارتقاء باورهای دينی مردم از طريق رسانه ها، متوليان امور دينی، مذهبی و فرهنگی، خانواده‌ها و نهادهای آموزشی را ضروری دانست و گفت: بیان آرمان‌ها و منویات شهدا به عنوان الگوهای راستين برای نسل امروز و آینده با همکاری و تعامل مقدور است.

وی عنوان کرد: دیدار از شهدای حرم، برگزاری دوره های آموزشی ویژه نماز در مدارس شاهد، توزیع وصیت نامه شهدا با موضوع نماز در مساجد محلات، دعوت از مروجین نماز در جلسه هم اندیشی با موضوع نماز ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس متوسطه شاهد، تجلیل از رسانه‌هایی که در راستای انعکاس وصایای شهدا فعالیت داشته اند بخش کوچکی از اقدامات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این نهاد بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با بیان اینکه احیای فرهنگ نماز، جزو توصیه های اکید و برجسته شهدا به تمامی ملت بود، اضافه کرد: نماز مؤثرترین ابزار تربیت افراد است که توجه به آن، باعث سالم سازی روح و تفکر می شود و تأکید بر اقامه آن به صورت جماعت، به خاطر اجتماعی بودن این عمل واجب است.

در پایان جلسه حجت الاسلام «محمد اعتمادی» مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان، ضمن تجلیل و قدردانی از «عطا ناوکی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و «هدایت باقرزاده» رابط ستاد اقامه نماز در این نهاد، عنوان کرد: تاکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز داشته و سال گذشته در ارزیابی‌ها جزو رتبه‌های برتر قرار گرفت.

وی اشاره‌ای به قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا کرد و متذکر شد: هر چند اباعبدالله(ع) و یارانش در شرایط حساس و سختی بودند اما نماز را با نیت قلبی و خالصانه به پا داشتند و با این عمل معنوی دشمنان را شگفت زده کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها