کتاب صوتی شهید «مهدی صبور» در بیرجند رونمایی شد

طی مراسمی گزیده‌ای از کتاب شهید مهدی صبور با عنوان مهدی خیابان انقلاب که با حمایت حوزه هنری و به قلم الهه بذرافشان و با پژوهش جلیل خسروی طناک و سید مرتضی حسینی و فایل صوتی این کتاب رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ - 05August 2020

رونمایی از کتاب صوتی شهید «مهدی صبور» در بیرجندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، وقتی از لابه‌لای صفحات انقلاب تصاویر شهدا را می‌بینیم صدای انقلاب به گوش می‌رسد انقلابی که بخشی از آن را نوجوانانی رقم زدند که کوله‌پشتی مدرسه خود را با کوله‌پشتی جبهه‌های نبرد عوض کردند.

قرار هر روزشان بعد از مدرسه، مسجد بود. هرگاه به نیاز داشتی می‌توانستی او را در مسجد پیدا کنی. با آنکه سن و سالش زیاد نبود و هنوز دانش‌آموز دوران راهنمایی بود اما افکاری بلند در ذهن داشت. زیاد سخن نمی‌گفت اما وقتی حرف می‌زد کلامش بر دل می‌نشست.

شهید «مهدی صبور» سوم آذرماه سال ۴۵ در خانواده‌های مذهبی و کشاورز در بیرجند متولد شد. فکرهای بلند در سر داشت درست در روزهایی که پشت میز و نیمکت مدرسه در کنار دوستانش به تحصیل مشغول بود در حالی که برخی از هم سن و سالانش به فکر هیجان و جوانی‌شان بودند او درس و مدرسه را رها کرد تا در مدرسه بزرگ‌تر جبهه و جنگ حاضر شود.

دوران راهنمایی را در مدرسه شهید نواب صفوی سپری کرد با توجه به عشق و علاقه‌ای که به کشورش داشت برای دفاع از میهن اسلامی به عضویت بسیج دانش‌آموزی درآمد و به منظور جهاد در راه خدا در سال 62 عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

مهدی با آنکه سن و سال زیادی نداشت اما مانند یک معلم اخلاق بود. درسش را رها کرد تا از کشورش دفاع کند و نگذارد ناموسش به دست دشمن بیفتد. جنگ آغاز شد و مهدی به عضویت بسیج درآمد و پس از چندی از فعالان بسیج محلات و بسیج دانش‌آموزی شد.

شهید بزرگوار «مهدی صبور» مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع ) در منطقه عملیاتی مهران و در عملیات والفجر 3 بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسئولان در سالروز عروج عاشقانه یک دانش‌آموز شهید در منزلش دور یکدیگر جمع شدند تا دوباره یادآوری کنند معنای انسانیتی را که یک نوجوان خلق کرد.

در این مراسم از رباتی که توسط دانش‌آموز بسیجی فعال سید مجتبی حسینی در مورد زندگی و شخصیت این شهید تدوین شده بود، با هدف انتقال سیره شهید به دانش‌آموزان رونمایی شد.

همچنین گزیده‌ای از کتاب شهید مهدی صبور با عنوان مهدی خیابان انقلاب که با حمایت حوزه هنری و به قلم الهه بذرافشان و با پژوهش جلیل خسروی طناک و سید مرتضی حسینی و فایل صوتی این کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار