مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

ساماندهی مزار شهدای گمنام در اهواز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

سردار عباس یوسفی با بیان اینکه ساماندهی مزار شهدای گمنام در اهواز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، گفت: مردم از وضعیت مزار شش شهید گمنام دفن شده در اهواز گلایه‌مند هستند.
کد خبر: ۴۰۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ - 05August 2020

ساماندهی مزار شهدای گمنام در اهواز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، نشست شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این نشست ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: طی چند سال گذشته و به درخواست مردم شهیدپرور کلانشهر اهواز شش شهید گمنام در مناطق مختلف شهری اهواز تدفین شدند.

وی افزود: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفت تا همواره از خودگذشتگی‌ شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در ذهن عموم شهروندان تداعی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه رسیدگی و ساماندهی مزار شهدا بر اساس توافقنامه و مصوبات قانونی بر عهده شهرداری اهواز است، گفت: با این وجود شاهد آن هستیم که این اقدام از سوی شهرداری به کندی صورت می‌گیرد؛ به طوری که در محل دفن این شهدا، حتی یک پرچم کشورمان نصب نشده است.

سردار یوسفی تصریح‌کرد: وضعیت به شکلی است که ساماندهی مزار این شهدا به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در مراجعاتی که به این اداره کل صورت گرفته، مردم از وضعیت مزار شش شهید گمنام دفن شده در اهواز گلایه‌مند هستند.

وی یادآورشد: بنابر این از شهرداری اهواز درخواست می‌شود با توجه به تفاهم‌نامه‌ها و مصوبات قانونی که موجود است به وظایف خود در قبال شهدای دفن شده عمل کند.

دبیر ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان‌ کرد: نباید اجازه داد تا چنین شرایطی، ارزش‌های دفاع مقدس را تحت الشعاع قرار دهد چون عده ای ممکن است از همین قصورها بهره برده و دلسوزی مسئولین استان را نسبت به ارزش ها و جایگاه رفیع شهدا خدشه دار کنند.

در پایان این نشست، با دستور اکید استاندار خوزستان و قول مساعد شهردار اهواز مقرر شد تا بزودی در خصوص ساخت یادمان این شهدای گمنام در سطح شهر اهواز تصمیم قابل اجرایی گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها