کتاب «قدرت شهود»؛ برای مهارت‌های شهود در تصمیم‌گیری

کتاب «قدرت شهود» توسط گروه مترجمین دفتر آینده پژوهی انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 09August 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «قدرت شهود» (چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید) به قلم «گری کلین» به‌نگارش درآمده است و توسط گروه مترجمین دفتر آینده پژوهی در انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد.

همه افراد در تمامی مشاغل در تصمیماتی که می گیرند از قدرت شهود خود بهره می‌برند. پژوهش ما، در نهایت سبب این نتیجه گیری شده که همه ما با شهود تصمیم می گیریم. برخی از ما از بقیه مهارت بیشتری داریم و برخی نیز متخصص‌تر هستند، اما همگی به قدرت شهود خود تکیه می کنیم.

شهود ابزاری ضروری، قدرتمند و کاربردی است. اگرچه گاهی شهود ما دچار خطا می شود، بدون آن ترقی یا حتی ادامه حیات برای ما غیر ممکن خواهد شد. به همین ترتیب در طول پژوهش خود به این نتیجه رسیدیم که شهود استعدادی مرموز نیست که نتوان آن را شرح داد. ما متوجه شدیم هر چقدر افراد در یک زمینه خاص تجربه بیشتری داشته باشند، بیشتر بر شهود متکی هستند و در نهایت فهمیدیم که شهود نتیجه مستقیم و طبیعی تجربه است.

تعریف من از شهود در واقع شیوه ای است که ما تجربه خود را به عمل تبدیل می کنیم. تجربه به ما این اجازه را می دهد بفهمیم ماجرا از چه قرار است و چطور باید واکنش نشان دهیم. زیرا تجربه باعث می شود تا درک کنیم که باید چه کاری انجام دهیم و بر همین مبنا بتوانیم ناخود آگاه و به سرعت تصمیم گیری کنیم. برای رسیدن به تصمیم مناسب، لازم نیست تعمدا درباره قضایا بیا ندیشیم.

در ادامه، برشی از کتاب «قدرت شهود» را می‌خوانید:

هدف کلی این کتاب، کمک به تقویت مهارت های تصمیم گیری شهودی شما است به گونه ای که بدانید چگونه می توان از شهود به طور مطمئن، موثق و موثر استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، این کتاب برنامه ای برای آموزش مهارت های شهودی ارائه می کند با این هدف که شما را در اتخاذ موثر شهود با سرعت بیشتر، به کار گیری بهتر و حفاظت از آن یاری کند. سه بخش برای تسریع فرایند کسب شهود استفاده می شود:

1. راه های ساختن شهود: این قسمت می آموزد چگونه می شود با فهمیدن چیستی شهود، آن را ساخت. این شامل آموزش روش های ایجاد مهارت های تصمیم گیری شهودی می شود و فهم اینکه چگونه شهود را می توان با تحلیل ترکیب کرد.

2. روش های استفاده از آن: یاد می دهد که چگونه از شهود خود به طور موثر در محیط کاری استفاده شود.

3. روش هایی برای محافظت از آن: حفاظت از مهارتهای تصمیم گیری شهودی در برابر موانعی که بر سر راه می آید، اهمیت زیادی دارد. این بخش نشان می دهد چطور می توان تصمیمات شهودی خود را موثرتر مخابره کرد.

این کتاب برای افرادی که نیاز دارند در محیط کاری شان تصمیم گیری کنند، برای رهبران سازمان هایی است که نیاز دارند در شرایط بحرانی تصمیم بگیرند و برای افرادی که از نردبان ترقی بالا رفته اند یا درمیانه راه ترقی هستند، مفید است. 

کتاب قدرت شهود (چگونه با استفاده از احساسات درونی خود، تصمیمات کاری بهتری بگیرید) به قلم گری کلین نگارش یافته و توسط گروه مترجمین دفتر آینده پژوهی در انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی منتشر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها