عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد

شهدا هستی خود را که بهترین دارایی انسان است، برای آرمان‌های نظام و اسلام فدا کردند و یادشان برای همیشه زنده است.
کد خبر: ۴۰۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ - 08August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده‌های معزز شهدای یزد سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و سرمایه گذاری عظیمی برای انقلاب اسلامی داشته‌اند که همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در عید غدیرخم سطور دفتر زندگی چند تن از شهدای سادات یزد را از نظر می‌گذرانیم.

شهید سید «اکبر سیدرضائی خورمیزی»عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید «اکبر سیدرضائی خورمیزی» در دهم مرداد 1334، در روستاي خورميز از توابع شهرستان مهريز به دنيا آمد. پدرش سيد مصطفي، كشاورزي مي‌كرد و مادرش نسيمه نام داشت. خواندن و نوشتن نمي‌دانست. نقاش ساختمان بود. سال 1356 ازدواج كرد و صاحب دو پسر و يك دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. هجدهم مرداد 1362، با سمت فرمانده دسته در مهران هنگام درگيري با نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش به پهلو و دست، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي روستاي تنگ چنار تابعه زادگاهش به خاك سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

فرزندم کسانی هستند که می خواهند تو را منحرف سازند و از راه اسلام دور سازند حواست باید جمع باشد.

دخترم درراه خدا قدم بردار و هم‌چو زینب درراه اسلام و برای دین اسلام کوشا باش.

شهید سید «مهدی رسولی ابرندآبادی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدمهدی رسولی ابرندآبادی در دهم اسفند 1336، در روستای شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش سید علی نظامی ژاندارمری بود و مادرش حاجی کبری نام داشت. تا پایان دوم متوسطه درس خواند. کارگر شرکت الیاف بود. سال 1358 ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. از سوی بسیج به جبهه رفت. یکم فروردین 1363، در جزیره مجنون عراق پس از اسارت به شهادت رسید. پیکر او در منطقه بر جا ماند و یکم فروردین  1379، پس از تفحض در گلزار شهدای زادگاهش روستای ابرند تابعه شهرستان یزد به خاک سپرده شد. برادرش سید محمد نیز شهید شده است.

شهید سید «حسین حسینی برکوئی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدحسین حسینی برکوئی در چهاردهم فرودین 1350، در روستای کوشک از توابع شهرستان بافق به دنیا آمد. پدرش سیدجعفر، کارگر معدن بود و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم فروردین 1367، با سمت تک‌تیرانداز در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و شانزدهم شهریور 1372، پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

دنیا عرصه امتحان و آزمایش است.

محرمات خداوند را کنار بگذارید و به آن‌چه خداوند دستورد اده است عمل کنید.

نماز راکوچک نشمارید و همیشه به نماز جماعت بروید.

شهید سید «حسین وزیری هامانه»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدحسین وزیری هامانه در پنجم تیر 1343، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعباس، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اتومکانیک درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار کمیته انقلاب اسلامی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دهم فروردین 1367، با سمت فرمانده گروهان در شاخ‌شمیران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و هفتم مرداد 1374، پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

باید امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود.

همواره بکوشید با توسل بیش‌تر به ائمه اطهار خود را به خدا نزدیک کنید.

سعی کنید همگی تکیه‌گاه یکدیگر باشید.

شهید سید «علی محمد حسینی بافقی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید علی محمد حسینی بافقی در سیزدهم مهر 1340، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، بنا بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و سوم فروردین 1362، با سمت تک‌تیرانداز در شرهانی توسط نیروهای عراقی بر اثر خفگی در آب به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد قرار دارد.

شهید سید «محمود حسینی ابراهیم آباد»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدمحمود حسینی ابراهیم آباد درچهارم آذر 1344، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلی اصغر، بافنده بود و مادرش فاطمه بیگم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر کارخانه و خیاط بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم فروردین 1364، با سمت مسئول قبضه در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و ضربه مغزی، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

خدایا تو را سپاس می گویم که بینشی آگاه به من عطا کردی تا این راه را انتخاب کنم.

تا مرز شهادت همراه خمینی این راه را ادامه خواهیم داد

خدایا از تو می خواهم مرا از یاوران خمینی و از سالکان راه حسین قرار دهی.

شهید سید «احمد حسینی جمال آبادی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیداحمد حسینی جمال آبادی در پنجم فروردین 1348، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش اسدالله، کارگر کارخانه بود و مادرش معصومه بیگم نام داشت. تا پایان دوره سطح یک در رشته فقه و کلام اسلامی در حوزه علمیه درس خواند. طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نهم اردیبهشت 1365، با سمت تک‌تیرانداز در حین آموزش نظامی در شوشتر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

نماز اول وقت و جماعت را فراموش نکنید.

قرآن را بخوانید و به آن عمل کنید و حداقل به معنایش توجّه کنید.

در این عالم زودگذر از خدا غافل نباشید.

شهید سید «علی اکبر حسینی نسب»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید علی اکبر حسینی نسب در پانزدهم اسفند 1346، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، روحانی بود و مادرش سکینه بیگم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت 1364، با سمت فرمانده دسته در شرق رود دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) خیرآباد زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم ، آن تجارت این است که به خدا و رسول او ایمان آورید.

شهید سید «حسین طباطبائی میمونه»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدحسین طباطبائی میمونه در ششم تیر 1345، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلیرضا، در کارخانه کارگری می‌کرد و مادرش سلطان نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته قضایی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم خرداد 1367، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال 1374، پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

خدایا شاهد باش که مردم ما در سخت ترین شرایط ولی امرت را تنها نگذاشتند.

تا مبادا مظلومیت علی (ع) در میان گروه منافق و ریاکار مسلمان نما تجدید شود.

شهید سید «حسین حسینی‌نسب»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدحسین حسینی نسب در دوازدهم مرداد 1345، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلیرضا و مادرش شمس الملوک نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. آلومینیوم‌کار بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و دوم خرداد 1367، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) خیرآباد زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

سنگر پایگاه ها را حفظ کنید و نگذارید منافقین به پایگاه ها رسوخ کنند.

ای جوانان و نوجوانان شما هم سنگرهای برادران خالی نگذارید.

شهید سید «محمد طباطبائی میرک‌آباد»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدمحمد طباطبائی میرک آباد در بیست و هشتم شهریور 1347، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش سیدمهدی، کارمند کمیته امداد بود و مادرش پوراندخت نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه در رشته ریاضی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم خرداد 1367، با سمت غواص در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

ای امت شهید پرور در این مجالسهای دینی حاضر شوید که خیلی در پیروزی انقلاب تاثیر دارد

روحانیت را یاری کنید

بزرگترین عبادتها در پیش خدا فکر کردن است آنهم فکر سالم

شهید سید «قاسم سامیه زرگر»

شهید سیدقاسم سامیه زرگر در بیست و پنجم شهریور 1341، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلی و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. زرگر و پاسدار بود. سال 1370 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و یکم بهمن 1361، با سمت تک‌تیرانداز در فکه پس از مجروحیت به اسارت نیروهای عراقی در آمد. شانزدهم تیر 1384، در بیمارستان شهید صدوقی زادگاهش بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای روستای رحمت آباد همان شهرستان واقع است.

شهید سید «خلیل موسوی بیوکی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدخلیل موسوی بیوکی در بیست و دوم اسفند 1344، در شهرستان کرج به دنیا آمد. پدرش سیدعلی محمد، موزاییک ساز بود و مادرش بتول نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. تعمیرکار خودرو بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. پنجم مرداد 1363، با سمت فرمانده گروهان تخریب در کوشک بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای محله کوچه بیوک شهرستان یزد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

امام را تنها نگذارید.

سنگر مرا خالی نگذارید.

من برای عبادت کردن خدا نیاز به مشورت با کسی ندارم.

شهید سید «مهدی میرطاهری»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید مهدی میرطاهری در یکم دی 1342، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، کارگر نساجی بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند و دیپلم گرفت. بنایی می‌کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پنجم مرداد 1362، با سمت تک‌تیرانداز در پیرانشهر هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند. او را جلال نیز می نامیدند.

فرازی از وصیت‌نامه:

خون ما کوبنده‌تر از سلاح دشمن است.

ای برادرانم درس شهادت و آزادگی را سرلوحه خود قراردهید.

هر کجا که هستید برای عقیده‌ام و هدفم تبلیغ کنید.

شهید سید «جلیل ساداتی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید جلیل ساداتی در بیستم تیر 1337، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدرضا، در آموزش و پرورش کار می‌کرد و مادرش صغری نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته فلزکاری درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند آموزش و پرورش، فیلم‌ساز، آهنگ‌ساز و کارگردان تاتر بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت معاون فرمانده گروهان در پاسگاه الیج هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه:

ضد انقلاب می خواهد با شایعه پراکنی از عظمت و قداست این نهضت بکاهد.

در مقابل هرنوع ضدانقلاب موضعی محکم بگیرید.

صبر و تقوا را سفارش می کنم.

شهید سید «ابوالفضل مشهدی بافان»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدابوالفضل مشهدی بافان درپنجم تیر 1344، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدعلی، میوه‌فروش بود و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. شانزدهم مرداد 1364، با سمت جانشین فرمانده گروهان در هورالعظیم بر اثر اصابت گلوله به سر و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش واقع است. او را حسین آقا نیز می‌نامیدند.

فرازی از وصیت‌نامه:

تا می توانیم باید دردنیا عمل صالح و خیر انجام دهیم که در آخرت توشه‌ای داشته باشیم برای گذر از پل صراط

دنیا محل گذر است و دنیای که مادی باشد به مشتی نمی ارزد.

شهید سید «نوراله علیخانی باغمیانی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سید نوراله علیخانی باغمیانی در دوم فروردین 1342، در روستای باغمیان از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش بی بی عصمت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به فراگیری علوم و فنون نظامی پرداخت. به عنوان ستوان‌سوم ارتش در جبهه حضور یافت. شانزدهم دی 1364، در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به گردن، سر، شهید شد. مزار او در روستای زردین تابعه شهرستان زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه:

برادرانم و دوستانم نگذارید اسلحه ام بر زمین بماند.

پشتیبان روحانیت مبارز باشید.

با چشم باز به استقبال حوادث، حوادثی که جبهه شرک جهانی برای جلوگیری از نشر اسلام و قرآن گرفته شتافتم.

شهید سید «جلال میرجلیلی»

عید سعید غدیر خم با شهدای سادات یزد///در حال ویرایش هستم//

شهید سیدجلال میرجلیلی در سوم آبان 1344، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سید محمود، مغازه لبنیاتی داشت و مادرش را فاطمه می‌نامیدند. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر کارخانه بافندگی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن 1361، با سمت تک‌تیرانداز در رقابیه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پانزدهم آبان 1374، پس از تفحص در گلزار شهدای روستای ابرندآباد تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

شهید سید «حسین میرحسینی اردکانی»

شهید سیدحسین میرحسینی اردکانی دردهم شهریور 1345، در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش ربابه نام داشت. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. بیست و سوم تیر 1361، با سمت تک تیرانداز در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه:

در پیشرفت کار خود صبر و استقامت پیشه کنید و به یاد خدا باشید و خداوند با صابرین است.

ای ملت غیور ایران پیام من به شما این است که تا آخرین قطره خون خود از امام پشتیبانی کرده و با دشمنان اسلام و قرآن بجنگید که پیروزی از آن مسلمین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار