برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم با رعایت نکات بهداشتی

آیت الله «ناصری یزدی» با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت مسائل بهداشتی گفت: مراسم‌های عزاداری با رعایت نکات بهداشتی و با فاصله مناسب برگزار شود.
کد خبر: ۴۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ - 10August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست خبری برخط با رسانه‌های استان یزد گفت: امروز باید سعی شود مردم در جهل نمانند و در آگاهی قرار گیرند زیرا از این طریق می توانیم جامعه حقیقت باور و خداباور داشته باشیم و از این طریق عظمت و قدرت خدا را باور می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن تبریک به مناسبت ولایت امام موسی کاظم (ع) خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) در رابطه با تشکیل حکومت اسلامی در زندان نیز رسالت خود را انجام داد و امروز نیز باید با تاسی از ایشان با نیت پاک الهی و رشد جامعه گام برداریم.

وی افزود: ما باید ذهن مردم را به خوبی ها و تلاش و یکپارچگی و کنار گذاشتن خیلی از گرایش‌های حزبی و گروهی سوق دهیم و امیدوار به خداوند کرده و به سمت خودکفایی بزرگ حرکت دهیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما باید کشورمان را برای بشریت الگو کنیم و همان‌طور که در برخی از زمینه‌ها مانند کرونا در زمینه مشارکت مردم و همراهی مردم و مواسات الگویی برای بشریت شدیم در زمینه‌های دیگر نیز در این مسیر حرکت کنیم.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: تعالی و رشد جامعه اسلامی و هدایت کردن جامعه بشریت و غصه خوردن برای بشریت یکی از وظیفه‌های رسانه‌ها در جامعه اسلامی است.

وی گفت: ما باید به توانستن باور داشته باشیم و معتقد باشیم که استعدادهای ما بسیار زیاد است زیرا استعدادهایی داریم که سیستم آموزشی و بسیاری از عوامل نگذاشته اند به شکوفایی برسند اما شما رسانه ها باید با معرفی دانشمندان و استعدادهای خوب و تبیین تفکر و تعقل در این مسیر گام بردارید.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما با اینکه تحریم هستیم و دشمن اطراف ما را گرفته اما در این حال ما مساله کرونا و بیکاری های را مدیریت کردیم و مردم نیز با مواسات و همکاری بر اساس دستور رهبری خیلی خوب حرکت کردند.

امام جمعه یزد بیان کرد: ماه محرم سمبل شور انقلابی و درس برای انقلابی ماندن در مسیر حق است که می تواند تمام زندگی ما را آزادی ببخشد.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا این محرم‌ها تعطیل شود و ذکرها و حرکت‌های امام حسین فراموش شود تا ملت ما خمود شده و بی توجه به دین و عقیده خود شود اما آنچه ما می‌خواهیم جایگاه محرم و عزاداری امام حسین (ع) است.

وی گفت: همانطور که کنکورها برگزار می شود عزاداری ها هم با شرایط ویژه برگزار شود و ما نیز به خانواده شهدا بیان کردیم که اگر روضه را در فضای بیرون ندارند باید در خانه های خودمان روضه خوانی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: ما توصیه کردیم که در فضای بازها مانند صحن مدرسه‌ها با فاصله و تعداد کمتر روضه‌های خود را برگزار کنند و غذا نیز ندهند و اگر خواستند چیزی بدهند بسته بندی و سالم باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی تکلیف شرعی است و بایستی با رعایت این شرایط و با فاصله مراسم ها را برگزار کنند و عزاداری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: سینه‌زنی دسته جمعی و حرکت‌ها را نباید برگزار کرد زیرا ممکن است که این ویروس منتقل شود. ما می‌توانیم با مراعات مراسم داشته باشیم و حفظ روضه‌های امام حسین (ع) را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها