سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

درمان بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح/ در مراکز نظامی هیچ مورد حادی نداشته‌ایم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همچنان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستیم، گفت: تعداد بیمارانی که تاکنون در بیمارستان‌های ما بستری شده‌اند، بالغ بر ۲۰ هزار نفر بوده است.
کد خبر: ۴۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ - 11August 2020

درمان بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح/ در مراکز نظامی هیچ مورد حادی نداشته‌ایمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قرارگاه پنج و نیم ماه است که به‌صورت دائم در سطح نیرو‌های مسلح تشکیل شده است.

وی افزود: ما همچنان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هم‌اکنون حدود ۶۵۰ بیمار در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بستری هستند؛ همچنین تعداد بیمارانی که طی این مدت در بیمارستان‌های ما بستری شده‌اند، بالغ بر ۲۰ هزار نفر بوده است.

سردار باقری ادامه داد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلح هم ادامه دارد و از میان بیش از ۱۰۰ طرح ارائه شده، ۱۸ طرح به تصویب رسید و از آن‌ها پشتیبانی کردیم؛ این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف مانند دارو و واکسن در حال اجراست و طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) جزو طرح‌های برتر در مجموعه کشور است که عزیزان وزارت بهداشت هم این را اعلام کردند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: آنچه که در جلسه امروز بحث شد، پیرامون موضوعی بود که عزیزان ما در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کردند، این عزیزان وضعیت را تشریح کردند و موضوع ما برنامه ریزی برای تداوم مأموریت نیرو‌های مسلح در شرایط تداوم بیماری کرونا برای حداقل تا پایان امسال است؛ چون مأموریت‌های نیرو‌های مسلح تعطیل‌بردار نیست و به‌صورت شبانه‌روزی جریان دارد.

وی گفت: اینکه مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح چگونه به فعالیت خود ادامه دهند و مأموریت‌های مختلف دفاعی و امنیتی، تمرین‌ها و رزمایش‌ها چگونه ادامه پیدا کند، موضوعاتی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. تاکنون در مراکز نیرو‌های مسلح هیچ مورد حادی نداشته‌ایم و همه آموزش‌های ما جریان دارد و تعطیل‌بردار نیست.

سردار باقری اظهار داشت: میزان ابتلا به کرونا در بین کارکنان نیرو‌های مسلح از میزان میانگین ملی پایین‌تر است و این به دلیل همین پیشگیری‌هاست و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در واقع علت اینکه میزان ابتلا در نیرو‌های مسلح به نسبت متوسط مبتلایان در کشور پایین‌تر است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه و دقیق است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار