رئیس کمیته امداد:

افزایش ۸۲ درصدی کمک‌های مردمی در عید قربان/ خبرنگاران دیده‌بانان هوشمند جامعه هستند

مرتضی بختیاری با بیان اینکه خبرنگاران با انتقال مشکلات می‌توانند گره‌های موجود را باز کنند، گفت: خبرنگاران دیده‌بانان هوشمند و نکته‌سنج در جامعه هستند.
کد خبر: ۴۱۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ - 11August 2020

خبرنگاران دیدبان هوشمند جامعه هستند/ مشکلات کمیته امداد را به ما منتقل کنیدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در این کمیته برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران دیده‌بانان هوشمند و نکته‌سنج در جامعه هستند، اظهار داشت: خبرنگاران با انتقال مشکلات می‌توانند گره‌های موجود را باز کنند.

وی از راه‌اندازی اولین مرکز نیکوکاری رسانه در سال گذشته در بیرجند خبر داد و گفت: خبرنگاران هر جا دیدند که کمیته امداد در وظایف خود کوتاهی کرده است، آن را به ما منتقل کنند.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: در عید قربان شاهد افزایش ۸۲ درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته بودیم، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تورم و افزایش قیمت‌های مردم کار بزرگی کردند.

بختیاری ادامه داد: مردم ۲۰۵ میلیارد تومان کمک کردند که بیش از ۱۲ میلیارد نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

توزیع بیش از پنج میلیون غذای گرم در عید غدیر

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مرحله اول پویش ایران همدل یک میلیون غذا و یک میلیون بسته بهداشتی توزیع کرده است، گفت: سپاه با ۵۳ هزار پایگاه بسیج بیش از سه میلیون بسته غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان توزیع کرد.

رئیس کمیته امداد درباره مرحله دوم پویش ایران همدل عنوان کرد: جلسات مرحله دوم ایران همدل از دو هفته قبل برگزار شد و دستگاه‌های مختلف به این پویش پیوستند.

بختیاری اضافه کرد: مرحله دوم رسماً از عید غدیر به اجرا درآمد و در عید غدیر بیش از پنج میلیون غذا بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه شعار پویش دوم ایران همدل «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» است، افزود: زمینه برای همکاری گروه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها آماده شده است؛ امیدواریم با توجه به این شعار، گره از کار نیازمندان را باز کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: برنامه اطعام حسنی و احسان حسینی برای ماه‌های محرم و صفر راه‌اندازی خواهد شد؛ اطعام حسنی برای توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم و احسان حسینی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ماه‌های محرم و صفر فعال خواهد بود.

بختیاری درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها بیان کرد: تمامی دفاتر کمیته امداد در استان‌ها فعال خواهد بود؛ در استان‌هایی که وضعیت سفید است، مدارس پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک میلیون بسته آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۲۱۵ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: ۳۶۵ هزار خانوار جدید تحت پوشش این کمیته قرار گرفتند.

بختیاری با اشاره به اینکه چهار هراز و ۷۱۰ میلیارد تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه در سال گذشته پرداخت شد، افزود: در سال گذشته ۱۷۶ هزار شغل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۳۹۸ ایجاد شد.

وی عنوان کرد: ۳۴۵ هزار فقره وام کارگشایی به ارزش دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال در نظر گرفته شده است؛ برای سال جاری هم پیش‌بینی شده است که ۲۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شود.

بختیاری در خصوص افزایش مستمری نیازمندان با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم گفت: در بودجه سال جاری پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، درباره اینکه چه تعداد اشتغال مددجویی به دلیل بیماری کرونا از بین رفته است، افزود: طبق آمار‌ها سه تا چهار درصد اشتغال مددجویی به دلیل کرونا از بین رفته که مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۲۵ هزار زوج جوان در نوبت دریافت جهیزیه هستند، تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا قبل از ماه محرم، مشکل این زوج‌ها برطرف خواهد شد و کسی در نوبت نخواهد ماند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها