مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم مطرح کرد؛

میزبانی قم از ۲۰ هزار خانواده معظم شاهد و ایثارگر

حجت الاسلام حسن هنرمند گفت: استان قم، افتخار میزبانی حدود ۲۰ هزار خانواده معظم شهدا و ایثارگر از نقاط مختلف کشور را دارد.
کد خبر: ۴۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ - 11August 2020

میزبانی قم از ۲۰ هزار خانواده معظم شاهد و ایثارگربه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم امروز، در نشستی با اصحاب رسانه که در آستانه «سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی» در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵۰۰ خانواده شهید مدافع حرم در قم حضور دارند؛ هزار و ۳ نفر از خانواده‌های شهدا در طرح پایش سلامت شرکت کردند علاوه بر آن، پایش سلامت تلفنی نیز از جمله خدماتی بود که در ایام کرونا در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار گرفت.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، در معرض خطر احتمال ابتلا به ویروس کرونا قرار داشتند که در پایش سلامت حضوری و تلفنی شرکت کردند و بیش از ۱۵ هزار بسته اقلام بهداشتی برای آن‌ها ارسال شد.

هنرمند ادامه داد: ۱۰ هزار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بیش از ۵ هزار تماس تلفنی با آن‌ها در راستای کنترل و حفظ سلامت خانواده‌های آ‌ن‌ها در ایام کرونا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم بیان کرد: با توجه به شان و منزلت خانواده‌ای معظم شهدا و ایثارگران، دسترسی و ارتباط آن‌ها با بنیاد شهید قم سهل الوصول است و خدمت‌رسان آنان خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و مشاوره به خانواده‌های ایثارگران، گفت: بیش از هزار و ۲۰۳ نفر مشاور و مددکار اجتماعی در راستای ارائه خدمات مشاوره تخصصی و مددکاری فردی و گروهی در زمینه‌های حقوقی، تحصیلی و اجتماعی و.. در خدمت جامعه ایثارگران بوده‌اند.

حجت‌الاسلام هنرمند با اشاره به اینکه اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، قرارگرفتن در مقام پاسخگویی به صورت جامع و در چارچوب قانون به کلیه خواسته‌های خانواده‌های معظم شهدا است، یادآور شد: در این چندماهه اخیر، آرامش نسبی در جامعه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برقرار شده‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ نخبه ایثارگر در قم حضور دارند، اظهار کرد: علاوه بر سهمیه ۲۵ درصدی اشتغال در سطح ادارت استان، تفاهم‌نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با هدف ایجاد اشتغال‌های جدید که شامل بخش خصوصی و مشاغل آزاد و.. می‌شود، منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های جامعه ایثارگران مشمول اعطای خدمات مسکن شدند، اما دریافت نکردند، تاکید کرد: در شان و منزلت شهر مذهبی قم نیست که حدود ۱۰ هزار نفر از ایثارگران، مسکن و جمع کثیری از آنان اشتغال نداشته باشند و لذا کلیه دستگاه‌های متولی در استان باید همکاری‌های لازم را مبذول فرمایند و در رعایت قوانین نسبت به جامعه ایثارگران انعطاف حداکثری را اعمال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار