دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

ارتش آماده در اختیار قرار دادن پادگان‌های خود جهت برگزاری کنکور است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: آمادگی داریم که برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری، فضا‌های پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم.
کد خبر: ۴۱۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 12August 2020

آماده در اختیار قرار دادن فضا جهت تسهیل برگزاری کنکور هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا در حاشیه آیین رونمایی از سامانه‌های متحرک درمانی و انتقال بیمار و کارگاه تولید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده و سالن مدیریت بحران اداره بهداشت، امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی آجا تأمین‌کننده کادر بهداشت و درمان ارتش در سراسر کشور است؛ لذا از اهمیت ویژه‌ای در حوزه سلامت کارکنان و نیروی انسانی که رکن اساسی ارتش هستند، برخوردار است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آجا جایگاه بالایی در سامانه بهداشت و درمانی ارتش دارد و باید همه عزیزان که در این مجموعه کار می‌کنند از سطح بالای دانش برخوردار باشند؛ چراکه در بحران‌ها این افراد پاسخگوی نیاز‌ها هستند. در دوران دفاع مقدس همین عزیزان در کنار خطوط مقدم چادر زدند و یا در زیرِ زمین بیمارستان صحرایی احداث کردند تا مجروحان را فوراً عمل جراحی و یا به آن‌ها خدمات درمانی ارائه کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: امروز در حوزه حوادث بحرانی چون سیل و زلزله همین کادر درمانی به سرعت به میدان می‌آید؛ بنابراین باید در این رابطه به دانشگاه علوم پزشکی آجا کمک کنیم و در راستای ارتقای توانمندی آنان گام برداریم.

دریادار سیاری گفت: این سامانه متحرک درمانی که امروز رونمایی شد، ضمن استفاده می‌تواند در حوزه آموزش نیز مورد استفاده آموزشی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی بیان کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، تأمین تجهیزات، تأمین نیروی انسانی و افزودن بخش‌های جدید تلاش دارد تا این مجموعه را ارتقا دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: در حوزه کمک به سامانه بهداشت و درمان کشورمان از روز نخست در کنار وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده‌ایم.

امیر سیاری همچنین در خصوص کمک ارتش به تسهیل برگزاری کنکور سراسری گفت: بنا بر تدبیر فرمانده کل ارتش که روز گذشته در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح انجام شد، ما به وزیر بهداشت اعلام کردیم که آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری، فضا‌های پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم تا از فشردگی جمعیت جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها