چهل‌سالگی سرو/ مجتهدزاده:

کشور با الگوگیری از دفاع مقدس می‌تواند به «جهش تولید» برسد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: یکی از دستاورد‌های اقتصادی دفاع مقدس است که نقشه راه اقتصادی را با موضوع همدلی، ایثار و فداکاری گوشزد می‌کند.
کد خبر: ۴۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ - 12August 2020

کشور با الگوگیری از دفاع مقدس می‌تواند به «جهش تولید» برسدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی کارگروه اقتصادی چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور نمایندگان کارگروه‌های مادران، همسران، دختران، خواهران شهدا و همسران آزادگان تشکیل شد.

مجتهدزاده در این جلسه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مشحون از تجربیاتی است که می‌تواند تاریخ ملت ما را برای آینده‌ای دور پشتیبانی کرده و همچون گنجی تمام نشدنی ذخیره مطمئنی برای انقلاب اسلامی باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از دستاورد‌های اقتصادی؛ دفاع مقدس است که نقشه راه اقتصادی را با موضوع همدلی، ایثار و فداکاری گوشزد می‌کند. اگر در کنار هم در تصمیمات کلان اقتصادی باشیم جوهره اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل خواهد گرفت و راهبرد‌های کلان اقتصاد مقاومتی ثمر می‌دهد.

وی افزود: هدف از این نشست ارائه راهکار‌های مناسب برای «جهش تولید» با الگوگیری از تجربیات ۸ سال دفاع مقدس است.

مجتهدزاده گفت: تولید از منظر اقتصادی سایر لایه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بنابراین برای رشد، پیشرفت، عزّت نفس و اعتماد به نفس ملی ما، جهش تولید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به نقش اثرگذار تولید در پیشرفت کشور در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: اگر اقتصاد کشور را به بدن انسان تشبیه بکنیم، سیستم دفاعی و امنیّت‌ّبخشِ اقتصاد عبارت از تولید است؛ یعنی آن چیزی که میتواند اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است؛ لذا تولید مناسب و رو به رشد در کشورمی تواند ما را در برابر حوادثی مانند تحریم که به اقتصاد ضربه میزند، مقاوم کند.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم سیستم دفاعی و ایمنیِ پیکره اقتصاد کشور را تأمین کنیم و از همه جهت، آن را آماده نگه داریم، بلاشک تکانه‌های گوناگون بین‌المللی و اقتصادی نمی‌تواند به کشور آسیب رساند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: تولید از لحاظ سیاسی، به کشور اعتماد به نفْس می‌دهد و باعث عزتمندی ملّت می‌شود. اینکه با تقویت تولید ملی نیاز‌ها در داخل کشور تأمین شود، برای یک ملّت مایه‌ی عزّت و افتخار است.

مجتهدزاده یکی از پیش نیاز‌های رسیدن به نتیجه مطلوب در زمینه اصلاح الگوی مصرف را زمینه سازی ذهنی و فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد وگفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح الگوی مصرف نشان دهنده این موضوع به عنوان بستری مناسب برای شکوفایی و دستیابی به اقتدار ملی است.

مجتهدزاده با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید یادآور شد: رهبر انقلاب برای تحقق «جهش تولید» به پیشران‌هایی اشاره کردند که می‌توان آن‌ها را در سه دسته تقسیم بندی کرد؛ تأکید بر زیرساخت‌ها. تأکید بر ابعاد راهبردی و تأکید بر مقوله‌ی زنجیره خلق ارزش؛ بنابراین اعضای کارگروه اقتصادی چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید این مهم را مد نظر قرار داده و در بحث کارآفرینی و اشتغال و رفع موانع تولید به آن توجه ویژه داشته باشند.

در این جلسه هم اندیشی مسئولین وزارت خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی به ارائه راهکار‌های در زمینه مشارکت خانواده شهدا و ایثارگران و نقش آفرینی این گروه در «جهش تولید» پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها