استاندار خراسان‌ جنوبی:

نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت عمومی بی‌نظیر است

استاندار خراسان‌جنوبی نقش نیروی انتظامی را در تأمین امنیت عمومی بی‌نظیر برشمرد.
کد خبر: ۴۱۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ - 12August 2020

نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت عمومی بی‌نظیراستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در جلسه تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان خراسان‌ جنوبی، اظهار داشت: نیروی انتظامی در عرصه‌ها و مقاطع مختلف، بحران‌های مختلف را  مقتدرانه با رأفت اسلامی پشت سر گذاشته است.

وی از امنیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان حاکمیتی کشورها یاد کرد و گفت: در سایه امنیت است که فعالیت‌های دیگر حوزه‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کند و امروزه با وجود همه دشمنان نظام و تهدیدهای آنان، ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به جانفشانی‌های نیروی انتظامی در مدیریت اغتشاشات و مشکلاتی که در تاریخ ادبیات امنیتی کشور ثبت شده، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با حضور سردار اشتری، پایگاه اجتماعی نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کرده و اعتماد عمومی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

معتمدیان در ادامه به تشریح شرایط استان پرداخت و گفت: خراسان‌جنوبی با وجود وسعت و پهناوری و مرز مشترکی که با یکی از کانون‌های ناامنی دنیا دارد، از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح، دستگاه قضایی در تأمین امنیت استان، ادامه داد: مردم استان به‌ویژه مرزنشینانی که در سخت‌ترین شرایط اقلیمی علاوه بر تأثیری که به‌عنوان جمعیت مولد در اقتصاد دارند در تأمین امنیت استان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استاندار خراسان‌ جنوبی بیان داشت: اینکه در 331 کیلومتر مرز مشترک استان امنیت برقرار است، قطعاً حاصل تلاش‌ها، زحمات، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی، نظامی، سپاه و ارتش است که با همکاری و هم‌افزایی کاملاً تحرکات دشمن در فراسوی مرزها را پایش می‌کنند و با اشراف اطلاعاتی کامل مرزها، با هرگونه اقدامی در مرزها در نطفه برخورد قاطع دارند.

معتمدیان سپس به کارنامه درخشان نیروی انتظامی در 5 ساله حضور سردار شجاع در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت شاهد ارتقاء شاخص‌های امنیتی بوده‌ایم، برای مثال در حال حاضراز نظر جرائم خشن و پرخطر، سرقت‌های مسلحانه، آدم ربایی و گروگانگیری‌ها در پایین‌ترین سطح قرار داریم.

وی متذکر شد: در موضوع مقابله با سوداگران مرگ، خراسان‌جنوبی از استان‌های موفق است و هر سال با افزایش کشفیات مواجه‌ایم، از ابتدای امسال نیز 32 تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که با وجود شرایط استان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور، تنها دو درصد کشفیات مربوط به استان است که توان و اشراف نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعاتی، سپاه و دستگاه قضایی در کسب این موفقیت ها تأثیرگذار بوده است.

استاندار خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به‌واسطه حضور شبانه‌روزی نیروی انتظامی نظم و انضباط به‌طور کامل در استان برقرار شد و در شرایطی که شاهد اتفاقات تلخی در کشورهای مدعی پیشرفت بودیم، هیچ بی‌نظمی در سطح استان نداشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار