حجت الاسلام «مرتضی برزگر»:

ولایت مهمترین پایه و رکن اسلام است

حجت الاسلام «مرتضی برزگر» معاونت فرهنگی حوزه علمیه میبد گفت: اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت که ولایت مهمترین رکن اسلام می‌باشد.
کد خبر: ۴۱۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ - 13August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، به همت حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری (س) میبد، نشست تربیت و تعالی با موضوع «ولایت فقیه و اهمیت آن» با حضور جمعی از بسیجیان و با سخنرانی حجت الاسلام «مرتضی برزگر» معاونت فرهنگی حوزه علمیه میبد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام برزگر با اشاره به حدیثی از امام باقر وصادق (ع) مبنی بر پایه و ستون اسلام گفت: اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت که ولایت مهمترین رکن اسلام می‌باشد.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه می‌باشند و امروزه بیشتر از هروقت دیگر با ایجاد شبهاتی در مورد ولایت درصدد هستند که مردم ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه زمان خود بردارند.

حجت الاسلام برزگر در پاسخ به این شبهه که ولایت فقیه نوعی وکالت از جانب مردم می‌باشد و مردم هرگاه وکالت خود را عزل نمایند، دیگر وکیل حق ندارد از سوی آن‌ها حکومت کند، گفت:اصل ولایت فقیه، انتصابی است و آن چه که مردم حق دارند این است که آن‌ها توسط خبرگان مورد اطمینان فقیهی جامع الشرائط انتخاب می‌کنند و این گزینش، انتخاب نیست بلکه پیدا کردن مصداق و شناسایی آن فرد شایسته‌ای است که مطابق ضوابط از سوی خداوند و ائمه منصوب شده است.

این استاد حوزه با اشاره به عدم عصمت، ولی فقیه تصریح کرد: مسأله ولایت فقیه همان امتداد خط امامت امامان معصوم علیهم السلام می‌باشدو ائمه به ما دستور داده اند که از، ولی جامع الشرائط تقلید کنیم و همین دستور برای ما کافی است.

وی در پایان به برخی سوالات و شبهات افراد در مورد ولایت فقیه و رهبری پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها