بهره‌برداری از خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح

با حضور وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح و همچنین میدان آزمایش تانک در شهرستان درود افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۱۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ - 13August 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در مراسم افتتاح این خط با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به‌روز، تکنولوژی و فناور‌های منحصر به فرد خود است، اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیاز‌های اساسی نیرو‌های مسلح همواره با تحریم‌های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو روبرو بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تأمین نیاز‌های بومی گذاشت.

وی افتتاح خط ارتقا و بهینه سازی تانک‌های نیرو‌های مسلح و آماده‌سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک‌ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان‌های رزم نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: ان‌شاالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه‌اندازی شده است، قادر خواهد بود تمامی تانک‌های موجود در کلاس‌های مختلف را در تراز تانک T۹۰ به‌روزرسانی و ارتقا دهد.

امیر حاتمی همچنین بسترسازی جهت ارتقا و بهینه‌سازی توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشور‌ها دانست.

حضور وزیر دفاع در میدان آزمایش و تست واقعی تانک‌های نیروهای مسلح

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه تانک به عنوان پیچیده‌ترین، گرانترین و اثربخش‌ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، گفت: امروزه تانک‌هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده می‌شود، مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک‌های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می‌کند.

وی با بیان دستاورد‌های بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال‌های اخیر بیان کرد: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیرو‌های مسلح در میدان‌های رزم، نیازمند به روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگرد‌ها و جنگنده‌های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی‌های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.

حضور وزیر دفاع در میدان تست واقعی تانک‌های نیروهای مسلح
امیر حاتمی پس از افتتاح از خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح با حضور در میدان تست و سایت تیراندازی تانک ها، قدرت مانور و تیراندازی چهارحالته تانک‌ها را مورد بازدید قرار داد.

وزیر دفاع در این بازدید اظهار داشت: صنعت دفاعی بومی کشور عزیزمان با بهره‌گیری از تجربه گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس توانسته است کلیه تجهیزات، ادوات و محصولات دفاعی و نظامی خود را با استفاده از علم و دانش بومی و بدون هیچ‌گونه نیازی به بیرون از مرز‌ها و کمک کشور‌های بیگانه بهینه‌سازی کند.

بهره‌برداری از خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح

امیر حاتمی تصریح کرد: با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» توانسته‌ایم تمامی تانک‌های نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه را به کارآمد‌ترین تجهیزات و تسلیحات روز، مسلح و فرایند ارتقا و به‌روزرسانی در این تانک‌ها را به موفقیت به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف و راهبرد در صنعت دفاعی ارتقای توان و قدرت رزمی نیرو‌های مسلح در مقابل هرگونه تهدید احتمالی و تهدیدات آینده خواهد بود، گفت: تحقق فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع است و امروز در تعامل تنگاتنگ با ارتش و سپاه قدرتمند و سرافراز می‌توانیم تمام نیاز‌های رزم زمینی ارتش و سپاه را برطرف کنیم.

وزیر دفاع در این میدان تست واقعی وضعیت اجرای عملیاتی تانک‌ها را در چهار حالت تانک و هدف ثابت، تانک ثابت و هدف متحرک، تانک متحرک و هدف ثابت و تانک و هدف متحرک، مشاهده کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها