ما قوی هستیم/

مجموعه لوح/ شهدای شاخص سال ۱۳۹۹

یکی از خادمان شهدا در «راهیان نور»، پوستر‌هایی را مزین به کلام، زندگی‌نامه و تصویر شهدای شاخص سال ۱۳۹۹ طراحی کرده است.
کد خبر: ۴۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ - 19August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هرسال با شروع رزمایش بزرگ فرهنگی «راهیان نور» در ایام نوروز، تعدادی از شهدای والامقام به‌عنوان شهدای شاخص سال معرفی می‌شوند که در این راستا امسال نیز شهیدان سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس»، «صادق ترویجی»، «مجتبی اکبرزاده»، «حمید سیاهکالی»، «مرتضی شادلو»، «رضا صیادی» و «صدیقه رودباری» به‌عنوان شهدای شاخص سال جاری، معرفی شدند.

در همین زمینه، «هانیه شجاعی» یکی از خادمان شهدا در «راهیان نور»، پوستر‌هایی را مزین به کلام، زندگی‌نامه و تصویر شهدای شاخص سال ۱۳۹۹ طراحی کرده است:

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

«جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است. امروز قرارگاه حسین بن علی (ع) ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌ماند؛ اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمد (ص)».

شهید قاسم سلیمانی

شهید ابومهدی المهندس

«هدف ما کسب رضایت الهی است، ما برای اصلاح و نابودی اسرائیل قيام کردیم. ان‌شاءالله خون ما و شهدا که برای گسترش امنیت و صلح و آرامش در جای‌جای عراق و رفع ظلم از هر مظلوم است، به ثمر نشیند».

شهید ابومهدی المهندس

شهید مجتبی اکبرزاده

«بیشترین تکیه‌ام بر این است که باید دل از دنیا کند و دل به خدا بست، آن‌وقت زندگی لذت‌بار می‌شود و اگر کسی خدا را فراموش کند، به وعده خدا زندگی بر او تنگ می‌شود چه بدتر از این‌که آن دنیا انسان کور محشور شود».

شهید مجتبی اکبرزاده

شهید حمید سیاهکالی

«وای از آن روزی که آنان ولایت دارند؛ ولی قدر آن را ندانسته و به بی‌راهه رفته‌اند؛ زیرا مادامی که پشت سر ولی فقیه باشیم و مطیع ولایت باشیم و در راه و مسیر همیشه سرافراز حضرت ولی عصر (عج) قرار بگیریم، پیروز خواهیم بود؛ چراکه نقطه قوت ما «ولایت» است».

شهید حمید سیاهکالی

شهید مرتضی شادلو

«آن عده از مردم که در حالت بی‌تفاوتی به‌سر می‌برند، کمی بیاندیشند که تا دیر نشده است برگردند به دامان اسلام که اسلام دین رحمت است؛ انقلاب ما را از اوج ذلت به اوج عزت رسانده و باید بدانند که انقلاب متعلق به امام زمان (عج) است».

شهید صادق ترویجی

صادق سه سال از عمر خویش را در کشور آمریکا گذرانده بود؛ ولی منش بزرگوارانه او و عشقی که به میهن داشت، باعث شد تا در رکاب دیگر سفیدپوشان همرزم خود، به نبرد بپردازد و بالاخره در یکی از مأموریت‌های خود که در جهت حفظ امنیت سکوهای نفتی صورت گرفته بود، به شهادت رسید.

شهید صادق ترویجی

شهید رضا صیادی

شهید «رضا صیادی» یکی از فرماندهان نوپو در سن ۴۱ سالگی، آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ در «ماهشهر» خوزستان به‌دست آشوب‌گران، بی‌رحمانه و مظلومانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وضو به حالت سجده به شهادت رسید.

شهید رضا صیادی

شهید صدیقه رودباری

بعد از پیروزی انقلاب، انجمن اسلامی را در مدرسه‌شان راه انداخت و فعالیت‌هایش را منظم‌تر پیگیر شد. می‌گفت: «نباید در خانه بنشینیم و بگوییم که انقلاب کرده‌ایم؛ باید بین مردم باشیم و پیام انقلاب را به مردم برسانیم». آن مدرسه بعدها مدرسه «شهید صدیقه رودباری» نام گرفت.

شهید صدیقه رودباری

***

دانلود فایل فشرده تمامی تصاویر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها