چهل‌سالگی سرو/

فرازهایی از وصیت‌نامه شهدای متولد ۱۶ شهریور مازندران

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در زادروز تولد چند تن از شهدای استان مازندران در شانزدهم شهریور فرازهایی از وصیت‌نامه‌های این شهدا منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ - 06September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شانزدهمین روز از شهریور فرازی از وصیت‌نامه چند تن از شهدای استان مازندران که در این تاریخ پا به عرصه دنیا گذاشته‌اند، را از نظر می‌گذرانیم.

نگاهی به وصیت‌نامه شهدای متولد 16 شهریور مازندران

شهید «عبدالله قربانی ارات‌بنی» فرزند «ابراهیم» در تاریخ 16 شهریور 1338 در سوادکوه به دنیا آمد و در چهاردهم مرداد 1362 به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

برای رضای خدا در جبهه مقدس اسلام با دشمن رسول الله کارزار می‌کنم و آن قدر به مبارزه ادامه می‌دهم تا پرچم خونین «لا إله إلا الله» و «محمد رسول الله» و «علی ولی الله» را بر بالای کاخ سفید به اهتزاز درآید و اگر در این راه کشته شوم سعادتی بزرگ نصیب من شده است.

از بستگان و دوستان می‌خواهم که از خون من و دیگر شهداء که برای رضای خدا به پای درخت و نهال انقلاب اسلامی ریخته می‌شود و برای رشد اسلام عزیز که رهبر عزیز انقلاب و روحانیت اصیل جلودار آن است، به نفع اسلام بهره‌برداری کنند؛ مبادا از خون شهدا و از شهادت ما در جهت شهرت  وآوازه نام اشخاصی شخصیت طلب و و جاه طلب استفاده شود.

امیدوارم از این خون‌هایی که ریخته می‌شود، برای رشد اسلام، کمال استفاه را بنمائید و به منحرفین مجال سوءاستفاده از خون شهدا را ندهید.

دست از حجاب و آداب و رسوم طاغوتی بر ندارید چون آن حجاب نیست و حجاب اسلامی داشته باشید و از حجاب تعصبی دست بکشید و آگاه باشید که حجاب شما کوبنده‌تر از سلاح رزمندگان اسلام است و حجاب به شما عزت و عظمت می‌بخشد؛ بی‌اعتنائی نسبت به مسئله حجاب بی‌حرمتی به خون پاک هزارها شهید و معلول ایرانی می‌باشد و فردای قیامت شهدا پیش رسول خدا و ائمه معصومین از شما شکایت خواهند کرد، پس به حجاب اهمیت بیشتری دهید.

سنگینی رسالت خون شهدا را باید بر دوش خود احساس کنیم و از بی‌تفاوتی به درآئیم چون امام و آقا حضرت علی ابن ابی طالب (ع) می‌فرماید: «هر کس امروزش مثل دیروزش باشد مثل یک مرده است» مبادا ما چنین باشیم.

نگاهی به وصیت‌نامه شهدای متولد 16 شهریور مازندران

شهید «سیداحمد عبدی» فرزند «میرشعبان» در تاریخ 16 شهریور 1346 در بابل به دنیا آمد و در یازدهم بهمن 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

شهادت آخرین راه پیروزی بر دشمن می باشد و آن را امام سوم شیعیان سالار شهیدان حسین بن علی (ع) به ما آوخت. او با شهادتش در صحرای کربلا این پیام را برای ما به ارمغان آورد که در هر زمانه و عصری حق و باطل در نبردند... پس یک مسلمان واقعی و پیرو دین محمد رسول الله (ص) می‌بایست در هر زمان طرفدار حق و حقیقت باشد.

پس ای مردم بدانید که حق همیشه پیروز است و باطل به مانند کف روی آب نابود شدنی است. اگر چه در مواقعی ممکن است پیروان باطل به ظاهر از شما قوی‌تر به نظر برسند و برای مدت زمان کوتاهی بر شما پیروز شوند لیکن شما می‌توانید با ایثار خون سرختان، پیروان باطل را در دریای خونتان غرق کرده و پیروزی نهایی را به ارمغان آورید.

ای عزیزان! کمی به خود آیید و در کارها و اعمالتان به دقت بنگرید و دست از نق زدن و مخالفت خود بردارید و چشم های‌تان را باز کنید.

ای امت سلحشور! از روحانیت اصیل و مبارز در خط امام پشتیبانی کنید، چونکه پرچم دار این انقلاب اسلامی یک روحانی عالی مقام، فقیه گران قدر امام امت می‌باشد. این روحانیت در خط امام موتور حرکت این انقلاب بوده و تا موقعی‌که روحانیت مبارز در صحنه می‌باشد، این انقلاب از هر حیله و مکری در امان خواهد بود.

ای دوستان عزیز! سلاح اصلی ما دعا می‌باشد، پس در دعای کمیل و توسل شرکت کرده و نماز جماعت را که حج فقرا می‌باشد هیچگاه فراموش نکنید.

برادران گرامی‌ام! امیدوارم که شما بعد از این سلاح به خون آغشته‌ام را به دست بگیرید و در سنگر آزادگی و مردانگی به جنگ با دشمنان اسلام که مصمم شدند این انقلاب را از بین ببرند، بپردازید.

نگاهی به وصیت‌نامه شهدای متولد 16 شهریور مازندران

شهید «غلامعلی سهرابی» فرزند «قدمعلی» در تاریخ 16 شهریور 1339 در سوادکوه به دنیا آمد و در نهم دی 1362 در منطقه عملیاتی پنجوین عراق به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

حس مسئولیت، مرا وادار به رفتن به جبهه حق علیه باطل نمود و مرا عاشق خود کرد.

سلام پر شور و عشق من به پدر و مادر عزیزم و بهترین و تواناترین رشته‌های فکر من که توانسته‌اند، چنین پسری را از زیر لوای قرآن و اسلام پرورش دهند و تا آخرین قطره خون خود را در راه اسلام عزیز ایثار کند و این شهادت بر پدر و مادرم مبارک باد. این شهادت مایه سرافرازی شماست.

پدر عزیزم! پسر تو بسیار سرافراز کشته می‌شود و تا آخرین قطره خونی که که در بدن داشت در راه حفظ دین و قرآن و نگهبانی از اسلام نثار کرد و به ندای سرود شهیدان حسین (ع) که در کربلا گفت: «هل من ناصر ینصرنی» آیا کسی هست که مرا یاری کند؟ لیبک گفت.

ای برادران! از شما می‌خواهم که این جوانان که با خون خود نهال این انقلاب را آبیاری کردند و این جنگ حق علیه باطل را پیش بردند حفظ کنید و نگهبان خون آنان و نگهبان اسلام باشید.

ای امت شهیدپرور! همیشه گوش به فرمان پیرجماران و رهبر همیشه بیدار باشید تا بتوانید به کمک یکدیگر حاکمیت را پیاده کنید و ما رزمندگان اسلام هر چه داریم از شما داریم. خداوند شما را یاری کند و به شما عزت و جلال بدهد و توفیق اخلاص عمل عنایت نماید.

مادر جان! از شما می‌خواهم در عزای من گریه نکنید، چون گریه شما باعث می‌شود دشمن شاد شود و شادی شما موجب می‌شود که دشمن سرافکنده و از خود بی‌خود شود.

نگاهی به وصیت‌نامه شهدای متولد 16 شهریور مازندران

شهید «مظفر نوروزعلی گرجی» فرزند «قنبرعلی» در تاریخ 16 شهریور 1350 در بهشهر به دنیا آمد و در تاریخ 29 فروردین 1367 در عملیات بیت المقدس 6 در منطقه عملیاتی قاو به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

شما عزیزان را به احسان به والدین توصیه می‌کنم؛ چرا که موجب همنشینی با نیکان در آخرت و طولانی شدن عمر می شود. برای کسب روزی حلال تلاش کنید تا اسباب آمرزش خود را فراهم سازید. تابع ولایت فقیه باشید تا جامعه‌ای موفق داشته باشید. نماز خود را اول وقت بخوانید که بهترین ساعات برآورده شدن حاجات وقت نماز است. همچنین خواهران را به حفظ حجاب که حفظ کرامت‌شان است سفارش می‌کنم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها