حجت‌الاسلام محمدیان در جمع ۳هزارنفری مسئولان بسیج دانشجویی:

تفکر بسیجی یعنی اینکه بسیجی از هیچ جوسازی، تهمت، انگ‌زنی هراس ندارد و میدان را خالی نمی‌کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بسیجی یعنی اهل بصیرت، سخاوت و اهل استقامت بودن، ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی اینکه بسیجی از هیچ جوسازی، تهمت، انگ‌زنی هراس ندارد و میدان را خالی نمی‌کند. گذشت، فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی‌های تفکر بسیجی است که امروز در کشور حضور دارد و حضور خود را اثبات می‌کند.
کد خبر: ۴۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ - 18February 2015

تفکر بسیجی یعنی اینکه بسیجی از هیچ جوسازی، تهمت، انگ‌زنی هراس ندارد و میدان را خالی نمی‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور صبح امروز با حضور در نشست سههزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به تاریخچه و هویت بسیج، گفت: امروز میخواهم درباره شناسنامه بسیج صحبت کنم که نگویند کسانی که شناسنامه ندارند حرف نزنند و انتقاد نکنند.

وی گفت: بسیج شناسنامه بسیار پرافتخاری دارد که میتواند به شناسنامههای دیگران هم اصالت بخشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به اینکه بسیج مجموعهای بیریشه و کمهویت نیست، یادآور شد: بسیج ریشه در تاریخ دارد و پرافتخارترین تاریخ را ثبت کرده است. عقبه تاریخ بسیج به خط نورانی علویون برمیگردد که از زمان رسول خدا(ص) به پرچمداری امیرالمؤمنین(ع) شروع شده و امروز بسیج در ادامه و استمرار همان خط حرکت میکند.

حجتالاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: علویون پیروان حضرت علیبن ابیطالب(ع) درخشانترین، زیباترین و پرافتخارترین خط موجود در تاریخ را ثبت کردند و بیشترین هزینه را طرفداران و پویندگان این خط در طول تاریخ متحمل شدند. بیشترین خون در این راه بهروی زمین ریخته شده و بشریت بالاترین بهره را از حرکت این جریان دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه گذشته بسیجیان ریشه بسیجیان و هویت بسیج به شیعیان امیرالمؤمنین(ع) میرسد، افزود: آینده بسیج، آینده روشنی هم دارد که ما معتقدیم روشنترین افق در تاریخ از آن این خط است، آن هم حکومت جهانی و عدالت جهانی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: معتقدیم این خط بهدست حضرت ولیعصر(عج) تحقق خواهد یافت و لذا هم گذشته بسیج روشن است و هم آنچه در آینده آن وجود دارد، روشن جلوه میکند.

حجتالاسلام محمدیان با اشاره به تفکر بسیجی، گفت: در تفکر بسیجی که امروز هویت بسیجی را تعریف میکند، برتری با پرچم اسلام است و بسیجیان کسانی هستند که خود را وقف برتری پرچم الهی در جهان کردند تا اثبات کنند کلام خداست که حرف اول و آخر را میزند و خواست خداست که در نهایت ماندگار خواهد شد.

وی افزود: تفکر بسیج یعنی همان "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" هر کجا بسیجی حضور داشته باشد آنجا خیمه حضرت اباعبدالله(ع) است و هر زمانی که بسیجی نفس بکشد، عاشوراست. بسیجی هر کجا قرار گیرد نقطه مقابل او باطل است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه بسیجی یعنی اهل بصیرت، سخاوت و اهل استقامت بودن، ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی اینکه بسیجی از هیچ جوسازی، تهمت، انگزنی هراس ندارد و میدان را خالی نمیکند. گذشت، فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی از ویژگیهای تفکر بسیجی است که امروز در کشور حضور دارد و حضور خود را اثبات میکند.

حجتالاسلام محمدیان ادامه داد: تفکر بسیجی یعنی زندگی جهادی و خود را وقف استعدادها و تواناییهای جامعه برای ادامه راه حق کردن، لذا زندگی بسیجی همان زندگی جهادی است که سرتاسر اخلاص و تکلیف درست جبهه حق و باطل و همراه بودن با مؤمنان است.

وی با اشاره به انتظار ویژه از بسیجیان کشور، گفت: انتظار ویژهای که از بسیجیان داریم پیشرو و پیشگام بودن است و مهمترین امتیاز بسیج دانشجویی امتیاز پیشرو بودن است؛ پیشرو در تشخیص فرصتها، تهدیدات و قوتها، پیشرو بودن در تشخیص درست مسئولیتها، پیشرو بودن در ورود به میدان عمل و زیر بار مسئولیت رفتن و یافتن راهبرد مؤثرتر و فداکاری و جانفشانی کردن، پیشرو بودن برای ایفای مسئولیتها و استقامت ورزیدن و ایستادگی مقابل هجمهها.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این پرسش "چرا چنین انتظاراتی از بسیج داریم؟" تأکید کرد: چون امام بسیجیان اینگونه بود و اگر بسیجیها خود را فرزندان روحالله میدانند باید چنین باشند و من یقین دارم که روحالله به چنین فرزندانی افتخار میکند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه ویژگی امام خمینی(ره) پیشرو بودن در نظر و عمل بود، افزود: افراد شاخص بسیج نیز پیشرو بودند و اهداف بسیج اقتضا میکند که بسیجیان همیشه در خط مقدم قرار بگیرند؛ در خط مقدم بودن لوازم و امکاناتی را نیاز دارد؛ بسیج در نقطه حساس تنگه احد انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

حجتالاسلام محمدیان با اشاره به حوادث تاریخی زمان پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص) با افرادی در تنگه احد حضور داشتند و فرمودند: "اگر دیدید ما دشمن را تا مکه فراری دادیم و یا دیدید که ما تا مدینه عقبنشینی کردیم مبادا این تنگه را رها کنید" اما آنها وقتی دیدند که غنائم در حال تقلیل شدن است و مسلمانان پیروز شدند، تنگه را رها کردند و برای تقسیم غنائم پایین آمدند.

وی افزود: در شرایط استراتژیک و بسیار حساس کنونی، بسیجیانی بهعنوان مدافعان انقلاب اسلامی حضور دارند که در تنگه احد انقلاب بهدنبال هیچ غنیمتی حرکت نمیکنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تأکید بر اینکه بسیج در تنگه احد جمهوری اسلامی ایران وحدت و عملیات انجام میدهد، افزود: پیشرو و پیشگام بودن الزاماتی دارد که بسیجیان به آن توجه داشته و باید داشته باشند؛ لازمه پیشرو بودن درک عمیق از دین و معارف اسلامی است و بسیجی پیشرو کسی است که آگاهی بسیار بالایی از معارف اسلامی داشته باشد و حقیقت دین را درک کرده و خودش عبد صالح خداست.

حجتالاسلام محمدیان یکی از لوازم پیشرو بودن بسیجیان را درک عمیق از وضعیت کشور و جهان دانست و ادامه داد: چشم بسیجی تیزبین و دوربین است و پشتپرده کشور را بهخوبی میفهمد و تحلیل میکند و درک جامعی از آن دارد. لازمه پیشرو بودن این است که اولویتها و مسائل اصلی و فرعی بهصورت صحیح تشخیص داده شود. بسیجی خود را درگیر مسائل حاشیهای نمیکند و اولویتدارترین و اصلیترین موضوعات را انتخاب میکند.

وی درباره ویژگیهای پیشرو بودن، گفت: پیشرو بودن یعنی شناخت دقیق از نقاط قوت خود و ضعف دشمن و لازمه پیشرو بودن شجاعت و جسارت برای بیان نظرات و ایستادگی بر سر مواضع حق است. پیشرو بودن یعنی داشتن شجاعت، جسارت و صحبت کردن و بسیجیان فرزندان صالح و خلف حضرت روحالله هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: میدانیم که امام خمینی(ره) در تبیین دیدگاه و مواضع خود به چهمیزان سریع و شفاف عمل کردند. امام(ره) سخنانی دارند که امروز کسانی که مدعی خط امام هستند نمیتوانند این جملات امام را تکرار کنند.

حجتالاسلام محمدیان تأکید کرد: اگر از امام(ره) سؤال میشد: "منظور از اعتدال چیست؟" ایشان میفرمودند که اعتدال همان است که بسیجیان دارند؛ اعتدال بهمعنی لبخند زدن به دشمن نیست، اعتدال یعنی بهشکل منطقی و با استدلال قوی مقابل دشمن ایستادگی کردن است.

وی ادامه داد: چند جمله از امام راحل برای فرزندان امام میگویم؛ یادمان باشد که ما فرزند امام هستیم و نباید بگذاریم که با گذشت چند سال از رحلت امام افرادی حتی با عنوان نزدیک بودن به امام راحل راه اصلی ایشان را به فراموشی بسپارند. اگر خط امام توسط بسیجیان در دانشگاهها تبیین، تحلیل و گفتمانسازی شود، دیدگاه اصلی خط امام(ره) معرفی خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با طرح این پرسش "نگاه امام خمینی در مورد برخورد با آمریکا چیست؟" افزود: امام خمینی(ره) میفرمایند: «چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمد و چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگرههای نظام ستمشاهی را نظاره کرده و شیشه حیات آمریکا را در این کشور شکسته است.» در این شرایط عدهای میگویند که باید از آمریکا عذرخواهی کنیم، چون از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم.

حجتالاسلام محمدیان ادامه داد: اگر سفیر ما را از سازمان ملل بهدلیل یک عکس نمیپذیرند، چند روزی سکوت میکنیم و بعد فرد دیگری انتخاب و به این سازمان معرفی میکنیم، چون میگوییم باید معتدل باشیم و این فرد نشد فرد دیگری را میفرستیم؛ امام میفرمایند: «ما اعلام میکنیم که جمهوری اسلامی برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاد جهان است و کشور ایران بهعنوان دژ نظامی و آسیبناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین میکند و آنها را با مبانی عقیدتی و مبارزه با شرک آشنا میکند».

وی افزود: امروز بیش از 100 روزنامه در کشور وجود دارد که 80 روزنامه از یک تفکر خاص است، اما این روزنامهها گاهی یک سطر از اتفاقات یمن نمینویسند؛ مثل اینکه بعضی آنها اعلام میکنند چرا یمن به پیروزی رسیده است، در حالی که این روزنامهها خود را بهعنوان نماینده ملت انقلابی معرفی میکنند. امام خمینی(ره) میفرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، بلکه انقلاب ملت ایران شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام بهپرچمداری حضرت حجت(عج) است و اگر مسائل اقتصادی و مادی لحظهای مسئولان ما را از وظایف خود منحرف کند خیانت بزرگی را بهدنبال دارند؛ دولت باید تمام سعی خود را در اداره کشور بکند، اما این بدان معنی نیست که آنها را از اهداف بزرگ انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند».

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: امام(ره) فرمودند: «باید تمامی قدرتها بدانند که ما تا آخرین نفس و قطره خونمان برای اعتلای کلمةاللّه ایستادهایم و بر خلاف میل آنها حکومت نه شرقی و نه غربی را در تمام کشورهای جهان پایهریزی خواهیم کرد».

حجتالاسلام محمدیان با اشاره به پیادهروی وزیر خارجه کشورمان با جان کری، گفت: برخی فکر میکنند که تنگنظر و عقبمانده هستیم و چشم دیدن نداریم که وزیر خارجهمان با وزیر خارجه آمریکا قدم بزند؛ آنها قدم نزنند بلکه مسابقه دوی میدانی برگزار کنند. مسئله این است که بوی رفاقت به مشام میرسد و این موضوع ملت را حساس میکند وگرنه قدم زدن با کنار میز نشستن فرقی ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره شیوه مواجهه به غرب، تصریح کرد: امام میفرمایند: «ما باید خود را آماده کنیم و آقایی و سروری محرومین و پابرهنگان در جهان جشن گرفته شود». آنها هرچقدر میخواهند مذاکره کنند، اما در مذاکرات باید اهداف جمهوری اسلامی و عزت مردم تأمین شود و عزت مردم باید پاس داشته شود وگرنه کسی با مذاکره مخالف نیست. گاهی از کلمه مذاکره سوءاستفاده میشود و میگویند امام حسین(ع) نیز مذاکره کرد. در جواب باید گفت در مذاکره امام حسین(ع) عمر سعد را صدا زد و به وی امتیازاتی را پیشنهاد کرد تا از جبهه یزید جدا شود، بنابراین امام حسین(ع) مذاکره را مدیریت کرد و او را برای حضور در جبهه حق دعوت کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به فرمایشات امام خمینی گفت: امام خمینی(ره) میفرمایند: «من بهصراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایهگذاری میکنند و ما باید برای پیشبرد اهداف و منافع ملی ملت محروم ایران برنامهریزی کرده و در ارتباط با مردم جهان و حمایت از مبارزان و گرسنگان با تمام وجود تلاش کنیم و این را از اصول سیاست خارجی خود بدانیم».

حجتالاسلام محمدیان با اشاره به اقدام اهانتآمیز نشریه شارلی ابدو، افزود: وقتی دولت فرانسه یک میلیون دلار به مجله شارلی ابدو هدیه کرد که در تیراژ 7میلیونی کاریکاتور اهانتآمیز از پیامبر(ص) را در 25 زبان در دنیا پخش کند، وزیر خارجه کشورمان به فرانسه میرود و با آنها دیدار میکند و هیچ بیانیه و سخنی که نشان از محکوم کردن این اقدام باشد، مشاهده نمیشود. لااقل میتوانستند سفیر فرانسه در ایران را احضار کرده و به وی تذکر بدهند، اما این کار را به این دلیل که مبادا آنها ذرهای از دست ما ناراحت نشوند، انجام ندادند؛ آیا این خط امام بودن است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی که سلمان رشدی آیات شیطانی را نوشت حکم اعدامش را صادر کرد و در تمام دنیا هر جا مسلمانی بود با این حکم اعدام احساس سربلندی و هویت کرد و همه غیرت مسلمانها را ستودند، اما در دوره ما اینگونه با کمتدبیری برخورد میشود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خطاب به بسیجیان، گفت: بسیجیان در دانشگاه باید سر خود را بالا بگیرند و از بسیجی بودن و ترویج تفکر بسیجی در دانشگاهها احساس افتخار کنند و به تمام رقبای خود بگویند که پیرو چهکسی هستند و رهبرشان کیست.

حجتالاسلام محمدیان افزود: باید خیمه بسیج در دانشگاهها بلندترین خیمه و پرچم بسیج بلندترین پرچم باشد، چرا که در چند قرن اخیر کسی رهبری با این صلابت و شجاعت ندیده و ما افتخار میکنیم که شاگرد چنین امامی هستیم. برخی ممکن است از بسیج خوششان نیاید و برخی حتی در سایتهایشان نوشتهاند: "ما در زمان امام هم ایشان را قبول نداشتیم" و آنها در زمان انقلاب دنبال حل کردن مشکلشان با آمریکا بودند و حتی به امام(ره) نامه نوشتند: "بیا خودت مشکل ما را با آمریکا حل کن"؛ امام به آنها پاسخ نداد، اما امروز بهگونهای حرف میزنند که انگار حق با آنهاست.

وی با بیان اینکه امام خمینی آمریکا را طاغوت و شیطان بزرگ مینامید، گفت: بسیجیان امروز در دانشگاهها و در تنگه احد انقلاب اسلامی بار سنگینی را بر دوش دارند؛ ممکن است به بسیجیان بگویند: "شما دوره جنگ و انقلاب را تجربه نکردهاید"، اما امام خمینی(ره) میفرمودند ملاک حال فعلی افراد است. باید ببینیم کسانی که در دوره امام(ره) بودند در خط امام بودند یا نبودند، بنابراین ملاک شاخص و میزان خط امام و محکمات راه امام است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: در دانشگاهها بار سنگین تبیین خط امام و رهبری بر دوش شما بسیجیان است؛ آینده روشن است و افق انقلاب اسلامی افق امیدبخشی است و آینده از آن رهروان روحالله است؛ موجها میآیند و میروند و نباید این موجها شما را غافل کند؛ اصل، جریان اصیل انقلاب اسلامی است که مثل سیل در دنیا در حال حرکت است؛ انقلاب اسلامی در دنیا در حال پیشروی است و رقبای ما همیشه در حال عقبنشینی هستند و موقعیت انقلاب در مقابل رقبایش قویتر و موقعیت رقبای ما بسیار تضعیف شده است.

حجتالاسلام محمدیان با بیان "جریان اصیل انقلاب اسلامی در حال پیشروی است و ما به آن جریان تعلق خاطر داریم" گفت: بسیج امروز در دانشگاه پرچم پرافتخار روحالله را در دست دارد و دانشجویان زیادی به راه بسیجیان علاقهمند هستند.

وی در پایان گفت: ما بهعنوان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از وظایف اصلی خود میدانیم که در خدمت بسیجیان جوان و بادغدغه قرص و محکم و بابصیرت و صلابت باشیم و وظیفه خود میدانیم که برای به اهتزاز درآمدن پرچم بسیج تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها