چهل‌سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

«نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب» منتشر شد

کتاب «نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب؛ والفجر 4» توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۴۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 10September 2020

«نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب» منتشر شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای انتشار مجموعه «روز شمار جنگ ایران و عراق» بیست و هفتمین جلد از این مجموعه با عنوان «نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب؛ والفجر4» را منتشر کرده است.

کتاب فوق با عنوان فرعی «انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت؛ سفر فرستاده ویژه ریگان به بغداد» به قلم «علیرضا لطف‌الله زادگان» و «ایرج همتی» تألیف شده به وقایع روزهای 23 مهر تا 30 آذر 1362 می‌پردازد.

«عملیات‌های نیروهای خودی»، «اقدام عراق به بمباران شهرها و حملات شیمیایی و موشکی علیه اهداف غیرنظامی»، «عملکرد گروه‌های مسلح ضد انقلاب و اقدامات نیروهای خودی برای مقابله با آن»، «قطعنامه شماره 540 شورای امنیت سازمان ملل» و... از مباحث کلی این جلد از مجموعه «روز شمار جنگ ایران و عراق» است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«در کتاب حاضر کلیه وقایع مؤثر در روند جنگ در دوره زمانی مذکور اعم از عملیات‌های نظامی، اقدامات و مواضع دولت، مسئولان و نیز کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در مورد جنگ، بازتاب‌های خبری و تفسیری وقایع جبهه‌های جنگ، رویدادهای داخلی ایران و عراق، روابط خارجی دو کشور، رخ‌دادهای منطقه خلیج فارس، خریدهای تسلیحاتی طرفین جنگ، اجلاس‌های مهم منطقه‌ای و جهانی و نظایر آنها به اختصار درج شده است.

بررسی و گزارش وقایع این دوره همانند سایر کتاب‌های مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق به شیوه کرونولوژیک یا روزشمار انجام گرفته که هدف آن تنظیم و طبقه بندی بی‌طرفانه داده‌ها و اطلاعات دست اول برای پژوهش‌های تحلیلی در امر جنگ است.»

کتاب «نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب؛ والفجر4» به کوشش «علیرضا لطف‌الله زادگان» و «ایرج همتی» در 1440 صفحه مصور به نگارش در آمده و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در 500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار