برگزاری مراسم پاسداشت میراث مذهبی مردمان سیستان در زابل

مراسم اجتماع مردمی پاسداشت قیام مردم ولایتمدار سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) در گلزار شهدای شهرستان زابل برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 14September 2020

پاسداشت میراث مذهبی مردمان سیستان در زابلبه گزارش دفاع‌پرس در زاهدان، مراسم اجتماع مردمی پاسداشت قیام مردم ولایتمدار سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) امروز در گلزار شهدای شهرستان زابل برگزار شد.

‌آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری  در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: طبق اسناد تاریخی موجود، قیام مردم سیستان اولین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) بوده که این قیام نشان دهنده بصیرت و ولایتمداری مردم این منطقه بوده و مردم سیستان با این قیام نشان دادند که همیشه پیرو ولایت بوده‌اند.

وی بیان داشت: زمامداران آن زمان تلاش داشتند آثار و برکات امام حسین (ع) را از بین ببرند.

‌سلیمانی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان و منطقه سیستان ادامه داد: شاهد بودیم چگونه رهبر معظم انقلاب از شهدای این خطه  خصوصاً از شهید آیت الله طباطبایی تجلیل کردند.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: می‌توان از مردم سیستان در قیام به خونخواهی امام حسین (ع)، قیام علیه ظلم پهلوی توسط آیت الله میرزا‌ ابراهیم شریفی در سال ۱۳۳۰ و همچنین حضور در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و این گوشه ای از افتخارات شما مردم سیستان است که این را باید در تاریخ بسیار گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار