سازمان ملل:

حملات به مسلمانان روهینگیا مصداق جنایت علیه بشریت است

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که خشونت‌ها و حملات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار می‌تواند مصداق جنایت علیه بشریت باشد.
کد خبر: ۴۱۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ - 15September 2020

حملات به مسلمانان روهینگیا مصداق جنایت علیه بشریت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که حملات و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا و غیرنظامیان در میانمار که از سال ۲۰۱۷ توسط ارتش این کشور و بودایی‌ها آغاز شده، ادامه دارد و برخی از این حملات می‌تواند مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش خود درباره میانمار را در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که صبح امروز سه شنبه در ژنو برگزار شد، ارائه کرد.

باشله با بیان اینکه خشونت‌ها علیه مسلمانان ایالت راخین و سایر اقوام میانمار کماکان ادامه دارد، گفت: برخی غیرنظامیان در این درگیری‌ها ناپدید شده و نقض جدی حقوق بشر مانند قتل‌، آوارگی گسترده غیرنظامیان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، مرگ در بازداشت و تخریب اموال عمومی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواستار پاسخگویی جنایتکاران در میانمار شده‌اند، تأکید کرد: متأسفانه هیچ اقدام مشخصی در این زمینه انجام نشده است. همه اقدامات ملی در این باره از جمله دادگاه‌های نظامی غیرعلنی و گزینشی و فعالیت‌های کمیسیون تحقیقات ملی کافی نبوده و از استانداردهای بین المللی دور بوده‌اند.

از ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین واقع در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آنها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار