مقام فلسطینی: آمریکا در پی ایجاد ناتو عربی-اسرائیلی است

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ضمن انتقاد از سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که مبارزه ملت فلسطین با این رژیم ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ - 15September 2020

مقام فلسطینی: آمریکا در پی ایجاد ناتو عربی-اسرائیلی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را توافق «صلح در ازای حمایت» نامید.

عریقات در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «اقدام امارات و پادشاهی بحرین از یک سو و اسرائیل و آمریکا از سوی دیگر را نمی‌توانیم معاهده صلح یا صلح در برابر صلح بنامیم. آنچه اتفاق افتاده را می‌توانم صلح در ازای حمایت بنامم. منظورم این است که آمریکا، این نقش را ایفا خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به برخی از تصمیم‌سازان جهان عرب گفته که آمریکا ملزم به ادامه این مسائل (حمایت) نیست. باید اسرائیل را به سوی خود جذب کنید. نظریه وی، ایجاد ناتو عربی-اسرائیل در منطقه است. این یک مسئله بسیار خطرناک است.»

این مسئول فلسطینی با بیان اینکه سیستم امنیت کشور‌های عربی نمی‌تواند بر رژیم صهیونیستی تکیه کند، تصریح کرد: این، مسئله‌ای غیر عقلانی است؛ زیرا تل‌آویو و واشنگتن تأکید دارند که «اسرائیل باید قوی‌تر از کل عرب‌ها باشد. باید مؤسسات سیستم امنیت ملی عربی مبتنی بر عرب‌ها باشد و اسرائیل نمی‌تواند بخشی از آن باشد.»

عریقات ادامه داد: وظیفه رژیم صهیونیستی این است که اگر یک کشور عربی از نظر راهبردی و تکنولوژی رشد کرد، به آن حمله کند و همیشه این کار را انجام می‌دهد.

وی درباره توافق امارات و بحرین با صهیونیست‌ها، خاطر نشان کرد: مسئولان فلسطینی در جریان این توافق قرار نداشتند و در جریان نشست وزرای عرب نیز که پیش از این توافق بود، بیانیه‌ای صادر و در آن بر اصول و پایبندی به طرح صلح عربی تأکید شد.

دبیر کمیته اجرایی ساف در پاسخ به این پرسش که آیا این توافق، تأثیری بر روی رفتار رژیم صهیونیستی خواهد داشت یا خیر، تأکید کرد، آنچه عملا رخ داده، تأیید کننده این مسئله نیست؛ زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که به شهرک‌سازی و اشغال کرانه باختری ادامه خواهد داد و مدعی است که «نمی‌تواند هیچ کشور فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل شود. قدس نیز تقسیم نخواهد شد. قدس شرقی نیز بخشی از پایتخت اسرائیل خواهد بود.»

کوشنر با دستان عربی خنجر سمی به ملت فلسطین زد

عریقات خطاب به امارات و بحرین گفت: «اگر پیش از عادی‌سازی نتوانی [بر رژیم صهیونیستی]تأثیر بگذاری، چگونه پس از عادی‌سازی تأثیر خواهی گذاشت؟ چگونه پس از اینکه هزینه را پرداخت کردی، تأثیر خواهی گذاشت؟ نمی‌دانم معنای این رفتار مذاکره‌ای چیست که می‌گویند این اقدام به فلسطینی‌ها کمک خواهد کرد. نتانیاهو هر روز می‌گوید که [شهروند]فلسطینی تنهاست و عرب‌ها آن را رها کرده‌اند. البته حق هم دارد. کوشنر توانست با دستان عرب، خنجر سمی به [شهروند]فلسطینی بزند.»

وی با تأکید بر لزوم پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین، خاطر نشان کرد: هیچ فلسطینی حاضر نخواهد شد که «مانند یک برده، در زیر حکومت اشغالگر اسرائیلی زندگی کند. ملت فلسطین به همه جهان می‌گوید که من صلح را بر اساس قانون بین‌الملل و بنا بر اصل دو دولتی در مرز‌های ۱۹۶۷ پذیرفتم... بر اساس آزادی و استقلالم.»

این مسئول ساف با تأکید بر ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: ملت فلسطین، سرنوشت این خاک را تعیین خواهد کرد و «هزینه این اشتباه امارات و بحرین را همه پرداخت خواهند کرد... بدون خشکاندن باتلاق اشغالگر اسرائیل و استقلال کشور فلسطین، هیچ امنیت، صلح و ثباتی در منطقه برقرار نخواهد شد.»

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار