ماجرای اسارت خانم خبرنگار توسط داعش

دوران اسارت «عبیر» توسط داعش، دستمایه مستندی شد که «سیدرحیم هاشمی جویباری» در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما تولید کرد. این مستند تجربه تلخ زنان سوری در دوران اسارت داعش، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه‌های سراسری تلویزیون و روزهای مختلف روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۴۱۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ - 15September 2020

ماجرای اسارت خانم خبرنگار توسط داعش/ شروع پخش از ۳۱ شهریورماه در تلویزیونبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند تلویزیونی «عبیر» به‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرحیم هاشمی جویباری در گروه مستند مرکز بسیج صداوسیما تولید شده است.

این مستند 40 دقیقه‌ای با نگاهی اجتماعی به اسارت خانم خبرنگاری به‌نام «عبیر» از خانواده‌های دروزی در جنگ سوریه به‌دست داعش می‌پردازد و مشقت‌های جانکاه او و کودکانش در اسارت داعش را به‌تصویر می‌کشد.

قسمت‌هایی از این مستند در سوریه و در مکان‌‏هایی که خاطرات تلخی برای خانم عبیر خبرنگار سوری به‌همراه دارد، تصویربرداری شده است. این مستند جایگاه زن در جنگ سوریه و تجربه تلخ زنان سوری در اسارت داعش را به نمایش می‌گذارد.

مستند «عبیر» از 31 شهریور همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در ساعات و روزهای مختلف از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار