فرمانده مرکز آموزش ثامن‌الائمه (ع) ناجا مطرح کرد؛

ضرورت تبدیل فرهنگ دفاع مقدس به یک فرهنگ سازمانی

سردار محمدرضا نایاب گفت: با توجه به اینکه مراکز آموزشی مرزبانی در هر دوره میزبان جمع زیادی از جوانان است؛ بر همین اساس فرصت مناسبی است تا با جاری و ساری کردن فرهنگ دفاع مقدس در این مراکز، این فرهنگ به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ - 15September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «محمدرضا نایاب» فرمانده مرکز آموزش ثامن‌الائمه (ع) ناجا با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار نایاب در این دیدار با اشاره به پویایی فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه مراکز آموزشی مرزبانی در هر دوره میزبان جمع زیادی از جوانان است؛ بر همین اساس فرصت مناسبی است تا بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از گنجینه عظیم دفاع مقدس، فرهنگ این حماسه عظیم به جوانان منتقل شود تا از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ سازمانی استفاده کنند.

وی افزود: اگر معارف دفاع مقدس در مراکز آموزشی نیروهای مسلح جاری و ساری شود فضایل اخلاقی در این مراکز نهادینه خواهد شد؛ لذا سعی شده در کلاس‌های آموزشی، محتواهایی با مضامین دفاع مقدس به دانش‌آموختگان ارائه شود.

صیانت از فرهنگ دفاع مقدس یک وظیفه عمومی‌ست

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این دیدار ابراز داشت: دستاوردهای دفاع مقدس میراث گرانبهایی‌ست که با تکیه به غیرت انقلابی و دینی امت حزب‌الله آفریده شد.

وی افزود: در خلق این حماسه ماندگار همه طبقات، اقشار و جریانات سیاسی سهیم بودند؛ لذا آحاد جامعه باید از این میراث ملی، صیانت کنند.

این مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس یک تابلو کاملاً شفاف و نماد نورانی از همه داشته‌های ایمانی، انقلابی، ملی و دفاعی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: دفاع مقدس با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت این نکته را ثابت کرد که باید روی پای خود بایستیم و از حقوق خود دفاع کنیم و تن به سازش ندهیم.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: باید تجارب و خاطرات دفاع مقدس به کارکنان مرزبانی به عنوان مجاهدان خط مقدم برقراری امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی منتقل شود تا برای آنها چراغ راهی در تداوم پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.  

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش‌آفرینی فرماندهان متعهد و انقلابی در بدنه نیروهای مسلح اشاره کرد و بیان داشت: امروز در سلسله مراتب نیروهای مسلح عموماً نیروهای وفادار، انقلابی، معتقد به مبانی دفاع مقدس و ارزش‌های سربازی نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر هستند و در جای‌جای این ساختار ایفای نقش می‌کنند.  

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از حوزه مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به تشریح مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: امیدواریم با برگزاری ویژه‌برنامه‌های تأثیرگذار، حماسه جاوید دفاع مقدس و در ادامه آن چهل سالگی مقاومت به نحو احسن و شایسته‌ای منعکس و به نسل جوان منتقل شود تا بین نسل جوان و پیشکسوتان دفاع مقدس بیش از پیش ارتباط برقرار شود.

این مسئول در پایان بر تعامل بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و آموزشگاه ثامن‌الائمه (ع) تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها