مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

استفاه بیش از پیش از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» گفت: استفاه از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۱۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 15September 2020

استفاه بیش از پیش از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با سرهنگ «میراحمدی» جانشین انتظامی استان با اشاره به نقش موثر رزمندگان لرستانی در دوران هشت ساله‌ دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس استان لرستان پشتیبانی از استان‌های همجوار ایلام، لرستان و کرمانشاه را بر عهده داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: نیروهای ژاندارمری، اولین گروه‌هایی بودند که به میدان رفتند و شهدایی را تقدیم کردند ولی تاکنون آثار و اسناد چندانی در خصوص این شهدا گرد‌آوری نشده است.

وی با اشاره به بمباران‌های  مکرر شهرهای لرستان توسط  دشمن بعثی افزود: شهرستان پلدختر به دلیل بمباران‌های فراوان به «هویزه ثانی» معروف است و در هر بمباران، تعدادی از هم استانی‌های ما به شهادت می‌رسیدند.

رشیدی به نقش جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی  اشاره کرد و گفت: نیروهای مخلص جهاد سازندگی با ساختن پل، سنگر، خاکریز و ایجاد راه ارتباطی و... دوشادوش برادران رزمنده خود در میدان مبارزه با دشمن بودند و لقب سنگر‌سازان بی‌سنگر را به خود اختصاص دادند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس لرستان تصریح کرد: آن‌گونه  که شایسته و در شان مردم غیور، ولایتمدار و شهید‌پرور استان لرستان است به نقش این استان در دفاع مقدس پرداخته نشده و در این خصوص همه ما باید جوابگو باشیم.

وی به اهمیت و کارکرد باغ موزه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنچه که از خود ظاهر و ساختمان موزه دفاع مقدس استان مهمتر است، محتویات درون گالری‌ها و قسمت‌های مختلف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

رشیدی از کمبود محتویات موزه دفاع مقدس لرستان به عنوان یک دغدغه یاد کرد و گفت: محتویات موزه دفاع مقدس باید متناسب و پاسخگوی سئوالات گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشد چرا که دفاع مقدس مربوط به طیف خاصی نیست.

وی  پیشکسوتان دفاع مقدس را اسناد زنده دفاع مقدس نامید و افزود: هر گونه تعلل در ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت چیزی جز حسرت در پی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز روز جوانان و نوجوانان، استفاه از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار