نگاهی به زندگی شهید «قدرت‌الله آقابراری»+ تصاویر

«قدرت‌الله آقابراری» براری چهاردهم مهرماه سال 1329 در شهرستان دماوند دیده به جهان گشود و دهم مهرماه سال 61 در اثر اصابت ترکش خمپاره ب به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۱۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ - 15September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس تهران، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «قدرت‌الله آقابراری» از نظر می‌گذرانیم.

شهید «قدرت‌الله آقابراری» در سال ۱۳۲۹ در یکی از روستا‌های دماوند به نام مشاء دیده به جهان گشود و مراحل رشد خود را در خانواده‌ای ایمانی و کشاورز سپری کرد.

وی تحصیلات ابتدایی خود را در همان قریه به اتمام رسانید و آن گاه به علت بیماری ترک تحصیل کرده و به تهران نزد برادرش رفت و در کارخانه اتومبیل سازی مشغول به کار شد. سپس مدتی را نیز در کارخانه ایران پیما به کار پرداخت و سپس به خدمت سربازی رفت و پس از اتمام دوره خدمت به استخدام کارخانه سایپا درآمد و در سال ۱۳۵۴ ازدواج کرد و ثمره اش یک پسر و یک دختر بود.

پس از مدتی به سرپرستی قسمت صافکاری در آمده و در آن زمان که جرقه‌های انقلاب زده شد وی نیز به مخالفت با رژیم پهلوی پرداخت. در تظاهرات به ویژه تظاهرات ۱۷ شهریور حضورش بیش از همه بود و در پیروزی ۲۱ و ۲۲ بهمن با حمله با کارد شهربانی اسلحه به دست آورد و در آزاد سازی پادگان حشمتیه شرکت جست. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه شتافت و در زیر پوشش چریک‌های چمران به منطقه اهواز اعزام شد. یک بار در منطقه سوسنگرد از ناحیه شکم و پهلو مجروح گردید که بعد از بهبودی دوباره به جبهه رفت و در منطقه سومار و اسلام آباد غرب ۲۱ ماه تلاش نمود و در عملیات مسلم ابن عقیل در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها