وبگاه صهیونیستی:

بحرین ۱۵ سال پیش قانون تحریم اسرائیل را لغو کرد

روزنامه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه بحرین لزومی به لغو قانون تحریم اسرائیل تا قبل از امضای توافق صلح را ندارد، گفت که بحرینی‌ها سال‌هاست که عملا این قانون را لغو کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 15September 2020

وبگاه صهیونیستی: بحرین ۱۵ سال پیش قانون تحریم اسرائیل را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه تایمز اسرائیل صهیونیستی گفت که بحرین لزومی ندارد قانون خود را در تحریم اسرائیل قبل از مراسم امروز امضای توافقنامه صلح لغو کند، زیرا این کار عملا سال‌ها پیش انجام شده است.

این روزنامه تاکید کرد که بحرین حدود ۱۵ سال پیش، اندکی پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد با ایالات متحده که در ماه مه ۲۰۰۴ توسط «جورج بوش»، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد، تحریم اسرائیل را رسما لغو کرد.

در سپتامبر ۲۰۰۵ میلادی، «احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر دارایی وقت بحرین گفت: «بحرین به لزوم لغو مرحله نخست از قانون تحریم اسرائیل پی برده است و در حال کار برای دستیابی به این هدف است».

به نوشته تایمز، بحرین و پنج کشور دیگر حوزه خلیج فارس از جمله امارات، مرحله دوم و سوم تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را در سپتامبر ۱۹۹۴ متوقف کردند؛ اما همچنان از تماس مستقیم با این رژیم اجتناب می‌کردند و با این حال، مقامات در منامه شروع به کار کردند تا برخی از قوانین و مقرراتی را که مانع تعاملات رسمی با اسرائیل می‌شود، حذف کنند.

«زاید بن راشد الزیانی» وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری بحرین صبح روز دوشنبه با وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفتگو کرد و دو طرف درباره برگزاری نشستی به منظور همکاری بیشتر میان وزارتخانه‌هایشان توافق کردند.

امارات چند روز پس از اینکه از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد با صدور حکمی به طور رسمی قانون تحریم این رژیم را لغو کرد و توافقنامه‌های تجاری و مالی میان دو کشور را مجاز دانست.

قرار است امروز دو توافق عادی‌سازی روابط امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید امضا شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار