چهل‌سالگی سرو/ شهید عزت‌الله عسگری:

ولايت فقيه زمينه ساز ولايت معصوم است

شهید «عزت‌الله عسگری» در وصیت‌نامه خود آورده است: امام خميني زمينه ساز ظهور است و او نايب امام است و ولايت فقيه زمينه‌ساز ولايت معصوم است.
کد خبر: ۴۱۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ - 15September 2020

ولايت فقيه زمينه ساز ولايت معصوم است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد،  هشت سال دفاع‌مقدس و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام  موجب رشد و پایداری تفکر، اندیشه و فرهنگ ایثار و شهادت شد که خود نوعی از ادبیات پایداری و مقاومت را خلق کرد؛ رزمندگان در بحبوحه آتش و خون، به خلق آثاری پرداختند که چندین سال بعد ادبیات دفاع مقدس از آن نشات گرفت. دست‌نوشته‌های روزانه، خاطرات، وصیت‌نامه‌ها، دل نوشته‌ها، نامه‌ها و ... از جمله اسناد با ارزش آن دوران محسوب می‌شوند  که هر کدام به نوعی می‌توانند شرح حال رزمندگان و شهدا را از آن روزها و دوران برای  نسل‌های بعد از خود آشکار سازد. از این رو بررسی آثار به‌جای مانده از شهدا و ترویج تفکر و نوع نگاه آنها به زندگی، از رسالت‌های عمده نویسندگان متعهد و اصحاب رسانه، در انتقال فرهنگ مقاومت و پایداری است. بدین منظور و به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس، گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «عزت الله عسگری» را در ادامه آورده ایم.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «عزت الله عسگری:

«اين نوشته وصيت‌نامه بنده حقير است. وصيت‌نامه چكيده زندگي هر فرد است. شهادت مي‌دهم كه الله خالق همه عالم وجود می‌باشد مي‌تواند من فيكون و مي‌تواند كان لم يكن كند پس همه چيز را اوست. همه چيز اسم اوست و هيچ چيز در برابر مطلق او وجود ندارد زيرا عدد در برابر بي‌نهايت وجود ندارد.

 شهادت مي‌دهم بر عالم غيب و شهود روز جزا و بر حقانيت راه روشن انبيا و اينكه رسول اكرم وجود كامل همه انبياست و شهادت مي‌دهم بر ولايت علي بن ابيطالب و شهادت مي‌دهم بر ولايت و امام بودن دوازده معصوم پاك و شهادت مي‌دهم كه آخرين آنان امام مهدي (عج) است و شهادت مي‌دهم كه امام خميني زمينه‌ساز ظهور اوست و او نايب امام است و ولايت فقيه زمينه‌ساز ولايت معصوم است.

 مسائلي لازم است كه بيان گردد: 1- حركت بسيجي‌هاي علمي به وجود آمد تا تحت پرتو اسلام و در خط ولايت فقيه به دور از هر گونه گروه گرايي،  وضعيت علمي و فرهنگي جامعه اسلامي را به حد استانداردهاي لازم كه يك جامعه مسلمان بايد داشته باشد برسد. توقع آن را نيز داريم كه مسئولين و ديگران در برخورد با آنان بسيار جدي باشند. خوب است اين نكته را در نظر بگيريم كه انتقاد كردن و اشكال گرفتن كاري است آسان، اما در صحنه عمل وارد شدن و حضور داشتن در صحنه مهم است كارشكني و چوب لاي چرخ گذاشتن و يا انتقاد كردن از اعمال انجام شده ديگران. هيچ كس حق ندارد بنا به خواسته دلش به كار شكني بپردازد.

2-به شوراي مركزي بسيج علمي ع-ب-ا نيز مي‌توان توصيه‌اي كرد و آن هم پافشاري بر وحدت فرماندهي است و داشتن انديشه مستقل و آزاد.

3-به كليه برادران و خواهران توصيه تهذيب نفس و تزكيه نفس دارم و به نظر حقير بهترين راه آن شناخت و معرفت است به نظر ما حركت امام خميني دقيقاً مقدمه سازي ظهور امام عصر است، لذا بايد تقويت شود. ظهور امام عصر يك مسئله كاملا منطقي است و بايد با شدت با خرافات و تيپ افسانه‌اي كه براي ايشان درست شده مبارزه كرد. با التماس و اشك و زاري تنها هيچ كاري صورت نمي گيرد. در رابطه دانشكده دوست دارم كه تذكر داده شود كه بنده دانشجوي تنبلي نبودم بلكه دوست داشتم مشكلات جامعه اسلامي را از ريشه حل كنم چون وقت نيست اين نوشته را تمام مي‌كنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها