معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان؛

درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس تنها محدود به مقطعی خاص از تاریخ انقلاب نیست

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان گفت: اگرچه دفاع مقدس مربوط به مقطعی خاص از تاریخ انقلاب اسلامی است، اما درسها، عبرتها و ظرفیت الگو گیری آن، قطعاً منحصر به دوره ای خاص از تاریخ این کشور و انقلاب نیست.
کد خبر: ۴۱۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 15September 2020

درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس تنها محدود به مقطعی خاص از تاریخ انقلاب نیست

به گزارش دفاع‌پرس از بوکان، سرهنگ پاسدار هوشنگ وجدی، معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن سخنانی در خصوص چرایی و چگونگی تجدید تجربه دفاع مقدس در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: تجربه موفق دفاع مقدس در عین آنکه از مصادیق عمل به نظریه انقلابی است، از مصادیق عمل به شعارهای فطری انقلاب اسلامی و میدان دادن به جریان انقلابی کشور است که در گام دوم نیز باید به عنوان سرمشقی مطمئن به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه تجربه دفاع مقدس در شرایطی حاصل شد که کشورمان در مقابل ائتلافی از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‎ای در حال دفاع از خود بود، گفت: به لحاظ عوامل و متغیرهای مادی، تمام زمینه های لازم و تجهیزات کافی برای شکست دادن کشورمان در این رویارویی فراهم شده بود، اما در نهایت تمام این تدارکات در مقابل نصرت های الهی، قدرت ایمان و اراده رزمندگان اسلام رنگ باخت.

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان عنوان کرد: ایران اسلامی در حالی توانست جنگ تحمیلی صدام علیه خود را در قالب دفاع مقدس به تجربه ای ماندگار و موفق تبدیل کند که کمتر کسی تصور می کرد این کشور بتواند در مقابل هجمه ی دشمنان، موجودیت و بقای خود را حفظ کند.

سرهنگ وجدی افزود: اگرچه دفاع مقدس مربوط به مقطعی خاص از تاریخ انقلاب اسلامی است، اما درس ها ، عبرت ها و ظرفیت الگو گیری آن، قطعاً منحصر به دوره ای خاص از تاریخ این کشور و انقلاب نیست، بلکه ظرفیت های الگو گیری از این تجربه موفق، فرازمانی و فرا مکانی است.

‌انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار