روحانی در جلسه هیات دولت:

آمریکا دچار شکست مفتضحانه شده است/ الگوگرفتن از آموزه‌های دفاع مقدس رمز پیروزی ماست

رئیس جمهور با بیان اینکه نقشه های دولتمردان آمریکایی پی در پی متحمل شکست است، گفت: الوگیری از آموزه‌های دفاع مقدس رمز پیروزی ماست
کد خبر: ۴۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ - 16September 2020

آمریکا دچار شکست مفتضحانه شده است/ الوگیری از آموزه‌های دفاع مقدس رمز پیروزی ماستبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت اظهار داشت: تمام تلاش و برنامه‌های مقامات کاخ سفید یکی پس از دیگر نقش بر آب می‌شود و این پیروزی‌های عظیم ملت ما به خاطر الگوگیری از فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس است.

روحانی با بیان اینکه مقاومت ملت و ایستادگی در برابر دشمنان، منجر به ناکامی بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی شده است: آمریکای‌ تنها دنبال این است که روز یکشنبه و شنبه شادمانی درست کند و بگوید من موفق شدم، اما روز شنبه و یکشنبه آینده، روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است.

رئیس قوه مجریه در ادامه ضمن طلب شفای عاجل برای همه جانبازان و سربلندی برای همه آزادگان اظهار داشت: ملت ما روزهای بسیار سختی را در سال ۵۹ پیش روی خود دید و آن یک توطئه عظیم بین المللی و البته به ظاهر توسط یک ارتش همسایه بود اما در باطن همه قدرت های شرق و غرب در برابر ملت ایران توطئه کردند و مردم ما توانستند در برابر مدرن‌ترین سلاح‌های آنها به پیروزی برسند. در حالی‌که ما در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک سلاح معمولی را نتوانستیم از کشوری خریداری کنیم. البته برخی اقلام مهماتی را از بعضی‌ها خریداری می‌کردیم که بعد خودمان در داخل خودکفا شدیم.

وی عنوان کرد: اما تجهیزات سلاخی به ما ندادند. اروپا، آمریکا، شوروی آن زمان، شرق و غرب و تقریبا دنیای عرب آن روز همه پشت ظالم و متجاوز رفتند و ملت ما در این تجاوز با صبوری دلیرانه ایستاد و مقاومت کرد و به پیروزی دست یافت.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: به اعتقاد من امروز هم باید به همان حبل متین و ریسمان الهی و همان مسیر صبر و مقاومت و ایستادگی توسل بجوئیم. همانطور که در طول این سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در سخت‌ترین شرایط تحریمی مردم ما ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در این توطئه در اولین قدم ما را به فروپاشی اقتصادی برسانند، گفت: آن‌ها فکرشان این بود که ما در خرداد و تیر به این فروپاشی می‌رسیم. بعد به دنبال آن بودند در مرداد ما را به سمت فروپاشی اجتماعی ببرند و در پایان فصل پاییز ما را به فروپاشی امنیتی برسانند و به تعبیر خودشان در ۲۲ بهمن وارد کشور شده و بر کشور ایران مسلط شوند. یک چنین فکر خام و کودکانه‌ای در ذهن کاخ سفید بود.

وی اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد اینکه ملت ما در تمام این مراحل نگذاشن از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی به هدفشان برسند البته مردم را در فشار اقتصادی قرار دادند.

رئیس‌ جمهور گفت: آمریکایی‌ها قبلا توطئه جدید و قطع‌نامه‌ای را آماده کردند و به شورای امنیت سازمان ملل بردند که نگذارند تحریم تسلیحاتی ایران پایان بپذیرد و خواستند این تحریم پایان پذیرد که ناموفق بودند و شکست خوردند و تمام شد.

روحانی تاکید کرد: آمدند شکست بعدی را تجربه کنند و آن اینکه از مکانیزم ماشه استفاده کنند. تمام دنیا می‌دانند مکانیزم ماشه برای آنهایی است که عضو برجام هستند و مشارکت دارند و داخل برجام هستند. کسی که برجام را خائنانه و به عنوان بدترین توافق تاریخی آمریکا دانسته، از این برجام خارج شده و هر چه فحش عالم بوده نثار برجام کرده و دیگران را تشویق کرده که از برجام خارج شوند و در برابر قطع‌نامه شورای امنیت ایستادگی کرده و هر کسی که قطع‌نامه شورای امنیت را اجرا کرده به دنبال تنبیه آن رفته است، حال می‌خواهد از این مکانیزم استفاده کند.

وی تصریح کرد: چنین آدمی روشن است صلاحیت انجام چنین کاری را ندارد. این پروسه یک ماهه است و پایان شهریور این پروسه تمام می‌شود. آمریکا خوشبختانه نتوانست این پروسه را آغاز کند و این از پیروزی‌های مهم و تاریخی ایران است. آمریکا می‌خواهد علیه ملت ایران توطئه‌ای کند که از آغاز نمی‌تواند و حتی نمی‌تواند یک قدم بردارد.

رئیس‌ جمهور اظهار داشت: همه اعضای شورای امنیت مخالفت کردند. سه کشور اروپایی در سطح سفرا به صراحت مخالفت کردند، چین و روسیه که پیش قدم بودند با زبان واضح مخالفت کردند، بقیه اعضای شورای امنیت هم مخالفت کردند. بنابراین آمریکا تنها ماند و حالا این آمریکای تنها و رسوا در این ماجرا به دنبال آن است که روز شنبه و یکشنبه برای خود شادمانی درست کند. بگوید من موفق شدم. چطور موفق شدی؟ تو که اصلا نتوانستی آغاز کنی و یک عضو را با خود همراه کنی و یک قدم هم برداری.

روحانی با بیان اینکه روز شنبه و یکشنبه آینده، روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است، گفت: من پیشاپیش پیروزی هفته آینده ملت ایران در مقابل آمریکا را تبریک می‌گویم.

روحانی تاکید کرد: البته آمریکایی‌ها حرف زیاد می‌زنند. این آقای رئیس‌جمهور آمریکا دو روز پیش می‌گفت ایران در طول چند ماه اخیر رشد اقتصادی‌اش منفی ۲۵ است. آدم حرفی بزند با عقل جور در بیاید. البته ممکن است با رشد خودشان شباهتی داشته باشد، غربی‌ها الان رشد منفی‌شان به گونه ای است که در مواردی بالای ۲۲ درصد هم رشد منفی دارند.

وی افزود: در کرونا فشار فوق العاده‌ای به کشورهای غربی وارد شد و یکی از کشورهای مهم اروپایی همین دیروز اعلام کرد ما رشد اقتصادی‌مان منفی ۹ است. رشد اقتصادی ما در طول سه ماه طبق اعلام بانک مرکزی از منفی یک هم بالاتر است و منفی شش دهم است. شرایط اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت ما منفی شش دهم است و ما در سه ماهه اول هم در کشاورزی و هم در صنعت رشد مثبت داشتیم.‌

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: البته در خدمات رشد ما مقداری منفی بوده و سال ۹۸ علی‌رغم اینکه پایانش با مشکلات کرونا مواجه شد و آغازش مشکلات سیل و زلزله داشتیم، رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت ۱/۱ درصد بوده است. من خیلی امیدوار هستم و پیش‌بینی‌ها این است که امسال هم با این حرکت به رشد مثبت برسیم.

روحانی خطاب به آمریکا تاکید کرد: پس آقای آمریکا! ما منفی ۲۵ درصد نیستیم. این رقم، رقم شما و دوستان شما است. رقم منفی ما شش دهم درصد در سه ماهه اول سال است. اینها ملتی هستند که در راس آن آدمی است که خودش را رئیس جمهور می داند و مداوم هم حرفهایی را راست و دروغ کنار هم می‌چیند، لااقل نسبت به رشد اقتصادی ایران راست بگویید. راجع به ماشه هم به دنیا راست بگویید و بگویید ما شکست خوردیم.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه به حمدالله در دو زمینه حرکت بسیار خوبی داریم، گفت: یک زمینه، زمینه تولید است. همانطور که رهبری معظم امسال را سال جهش تولید معرفی کردند حرکت بسیار خوبی در تولید داریم. در زمینه‌های زیرساختی، گاز، نفت، پتروشیمی، فولاد، آب و برق حرکت‌های بسیار خوبی داریم. هر هفته افتتاح‌ها را می‌بینیم و همین هفته هم افتتاح‌های بزرگ در خدمات عمومی و بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها داریم، بنابراین شرایط ما در زمینه تولید خوب است.

وی بیان کرد: در زمینه صادرات ما در ماه های اول یعنی اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد دچار مشکل شدیم و بعد از خرداد شرایط ما در صادرات گشایش پیدا کرد و امروز وضع صادرات غیرنفتی ما خوب است و شرایط تولید ما هم در تیر و مرداد شرایط بسیار خوبی است. ان‌شاءالله همین شرایط را کشاورزان، کارگران، مهندسین و وزارتخانه‌های مربوطه حفظ می‌کنند و تلاش خود را انجام می‌دهند.

روحانی ادامه داد: ما تا امروز برای هشت میلیون نفر روستایی آب سالم پایدار تامین کردیم. در کل تاریخ ما، از قبل انقلاب و بعد از انقلاب آب سالم بهداشتی پایدار کمتر از یک میلیون نفر برای روستا بوده و امروز شده هشت میلیون یعنی هشت برابر کل تاریخ. این کار، کار بزرگ و عظیمی است که در حال انجام است. در تصفیه آب، پتروشیمی، گاز، نفت، مسکن، راه و راه آهن و بهداشت و درمان و  در مسئله فضای مجازی و ارتباطات الکترونیکی می‌بینیم که چطور در حال حرکت هستیم.

رئیس‌ جمهور عنوان کرد: می‌بینیم آموزش ما چگونه در حال انجام گرفتن است‌. خوشحال هستم که دولت در اینترنت آن را برای دانش آموزان مجانی کرد و بسته‌های اینترنتی مجانی در اختیار ۷۰۰ هزار معلم قرار داده شد. ان‌شاءالله برای دانشگاه‌ها هم این قدم را بر می‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط ما در تولید شرایط خوبی است، اظهار داشت: در صادرات، ماه‌های اول شرایط ما مشکل بوده و به سمت شرایط عادی در حال حرکت هستیم و در واردات ما اشکالاتی داریم که باید رفع کنیم و نباید بگذاریم تاجری جنسی را وارد کند و به گمرک بیاورد و امروز و فردا به دنبال بهانه جویی باشد تا بار را در گمرک نگه دارد تا قیمت بازار را بالا ببرد بعد ترخیص کند، گمرک و وزارت اقتصاد دارایی به اینها این اجازه را ندهند.

روحانی با بیان اینکه ما در توزیع مشکل داریم، گفت: در شرایط تحریم، توزیع گاهی معادل تامین کالا است. ما در سیستم توزیع مشکل داریم و از اول دولت دوازدهم اصرار کردم بر اینکه در شرایط تحریم ما نیاز به وزیر مستقل بازرگانی داریم که ۲۴ ساعت کارش توزیع باشد و دنبال تامین و توزیع درست باشد که به هر حال نشد. این مسئله درست نشد و موجب شد مردم و کشور ضرر کردند و اگر درست بود حتما وضع بازار از حالا به مراتب بهتر بود.‌

وی ادامه داد: امروز هم در دولت عرض کردم معاون اول رئیس‌ جمهور بیشترین وقت خود را برای هماهنگی‌های لازم در توزیع بگذارد. مردم ما امروز دچار گرفتاری هستند، جنسی تولید می‌شود و به اندازه کافی اضافه داریم و بحث این است صادر کنیم و نکنیم، همزمان گران می‌شود. حالا ناجوانمردی‌ها و توطئه‌هایی هست که کاری با آنها ندارم برخی هم سودجو هستند که باید همه را کنار هم ببینیم.

رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست که می‌گوییم دلال، رانت، دادگاه، دادگاه علنی، دادگاه مخفی و حل نمی‌شود. چرا؟ چون به دنبال راه حل اساسی نرفتیم. راهکار اساسی این است که باید یک پایش مستمر صورت گیرد. دولت الکترونیک باید در این زمینه قدرتمند شود و از وقتی که تولید می‌شود تا وقتی مصرف می‌شود باید مستمرا پایش کنیم. ما باید بدانیم گندم امروز این سیلو کجا رفت و کجا آرد شد. کوچکترین اشکال در این مسیر را باید رفع کنیم. تولید داخلی از روزی که تولید می‌شود تا مصرف نهایی، اگر در انبار است باید بدانیم کجاست، اگر در کارخانه است باید بدانیم چقدر است‌ و اگر در انبار مغازه است باید بدانیم و یک پایش و نظارت مستمر باید بر واردات، صادرات و تولید داشته باشیم. اشکال ما این است و کار یک وزارتخانه باید از صبح تا شب این باشد که پایش دقیق انجام دهد تا مردم ما دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار