از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد؛

معرفی هیئت‌ داوران «داستانی کوتاه» بخش مدافعان سلامت

اسامی هیئت‌ داوران آثار «داستانی کوتاه» بخش مدافعان سلامت شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.
کد خبر: ۴۱۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ - 16September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بنابر اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت‌ داوران آثار داستانی کوتاه بخش مدافعان سلامت شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

پوران درخشنده، انسیه شاه‌حسینی، منیره قیدی، گیتی خامنه و فریبا کوثری، داوران آثار داستانی کوتاه بخش مدافعان سلامت هستند.

پوران درخشنده متولد 1330، مستندساز، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان، فارغ‌التحصیل سینما است که لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دریافت کرده است. فیلم‌ها درخشنده در جشنواره‌‌های معتبر داخلی و خارجی جوایز متعددی را دریافت کرده‌اند. «رابطه»، «زیر سقف دودی»، «بچه‌های ابدی»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و «رؤیای خیس» از مهمترین فیلم‌های او در مقام کارگردانی است.

انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته‌است. «پنالتی» و «زیباتر از زندگی» از دیگر آثار او است. «شب به خیر فرمانده» ویژه‌ترین فیلم این کارگردان است که توانست جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کند.

منیره قیدی متولد ۱۳۵۱، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است. «ویلایی‌ها» مهمترین فیلم قیدی است که توانست علاوه بر مخاطب سینما، نظر منتقدان را هم جلب کند.

گیتی خامنه زاده ۱۳۴۳، مجری شاخص شبکه یک تلویزیون است. وی عضو انجمن شاعران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود. نویسندگی و کارگردانی انیمیشنِ «عبور»، فیلم کوتاهِ «اما نه»، فیلم تلفیقی داستانی، انیمیشن «نوبت پنجره‌هاست»، از آثار خامنه است. وی در جشنواره‌های متعددی به عنوان داور حضور داشته است.

فریبا کوثری، متولد ۱۳۴۵، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و نمایش‌های رادیویی در ایران است. وی در آثار متعددی خاصه در تلویزیون ایفای نقش کرده است. فیلم‌های سینمایی «دندان مار»، «در مسیر تندباد»، «سوپراستار» و «دلشکسته» و سریال‌های «مختارنامه»، «معصومیت از دست‌رفته»، «فوق‌سری» و «بی‌گناهان» نیز از سریال‌هایی است که کوثری در آنها بازی داشته است.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار