چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده از افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی به عنوان فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان در دوم مهر خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 16September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست خبری ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان فراز مهم دینی و انقلابی و ارزشمند انقلاب اسلامی، خاطرات دلاورمردی‌ها، ایستادگی‌ها و مقاومت امت به پاخواسته و انقلابی ایران اسلامی و پایمردی امام خمینی(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب را در سینه خود ثبت کرده است.

وی افزود: نه تنها مردم ایران اسلامی بلکه امت اسلام و مستضعفان عالم به دفاع مقدس و دستاوردهای این رویداد بزرگ می‌بالند و با افتخار از آن یاد می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در طول 40 سالی که از دفاع مقدس می‌گذرد میل بدخواهان و مستکبرین عالم این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد اما به برکت هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب و با از جان‌گذشتگی و فداکاری شهدا و ایثارگران، نظام مقدس جمهوری اسلامی پا برجا ماند و در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال‌های گذشته با رژه نیروهای مسلح که نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود آغاز می‌شد، اما امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نخواهد شد و جایگزین آن ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در 31 شهریور خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: از یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان و همچنین دستگاه‌های اجرایی واداری خواسته شده در تمام سلسه مراتب خود با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و شاغلین از این ارتباط تصویری بهره‌مند شوند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش نقش رسانه‌ها را در نشر ارزش‌ها و انعکاس ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس مهم و ضروری دانست و ادامه داد: صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نشریات و کانال‌ها و گروه‌های همسو با انقلاب اسلامی در فضای مجازی باید مُبلغ ارزش‌های دفاع مقدس باشند و از مظلومیت فرزندان امام خمینی (ره) سخن بگویند تا از تحریف حقایق این حماسه جاوید جلوگیری شود.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و محدودیت‌های کرونا و عدم بازدید عمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی باید این نمایشگاه را به خانه‌ها ببرند تا آحاد مردم بتوانند از این طرق با نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص پیدا کرده است که 24 میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است. با اعتبار تأمین شده 40 درصد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آماده بهره‌برداری است و برای تکمیل آن با پیگیری‌هایی که صورت گرفته منتظر تأمین منابع جدید هستیم.

وی ابراز داشت: فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با عنوان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با 3 هزار متر که محل رجوع محققین و پژوهشگران دفاع مقدس است به همراه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هشت استان دیگر کشور در دوم مهر به صورت متمرکز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و از طریق ویئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده افزود: عملیات اجرایی احداث ساختمان مقاومت اسلامی با 3 هزار متر زیربنا، 70 درصد پیشرفت داشته و ساختمان موتورخانه با 650 متر زیربنا در حال ساخت است که تا پایان سال‌جاری هر دو ساختمان افتتاح خواهد شد. امیدواریم حمایت‌ها‌ و پشتیبانی‌های مسئولین استانی تا تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: همزمان به سوم مهر مراسم عطرافشانی مزار شهدا در 1500 گلزار شهدای سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار