مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس:

دفاع مقدس برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است

سید تقی سهرابی با بیان اینکه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم اسلامی تبیین شده است، گفت: بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب اسلامی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۴۱۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ - 16September 2020

دفاع مقدس چراغ راه گام دوم انقلاب است/ دفاع مقدس برگرفته از مکتب امام حسین(ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «سید تقی سهرابی» مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و رییس کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس امروز (چهارشنبه) در جلسه این کارگروه با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر در معرض دید ما قرار می‌گیرد و به تصویر کشیده می‌شود از دوران دفاع مقدس تلاش‌های حوزه تبلیغات و رسانه در آن دوران حماسه است اظهار داشت: اگر آنها در آن شرایط سخت از خود گذشتگی و جانفشانی انجام نمی‌دادند و صحنه‌های دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط نمی‌کردند الان نمی توانستیم تصویری روشن برای نسل جوان و آیندگان در خصوص دفاع مقدس ترسیم نماییم.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: دفاع مقدس  باید چراغ راه برای جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را تبیین فرموده‌اند و بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت همان دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه کسانیکه از خاطرات، قصه‌ها و رویدادهای در روایتگر دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند باید روایت و مطالب آن‌ها بروز و با زبان امروزی برای نسل جدید باشد؛ چراکه برای حرکت جدید و نو باید نوآوری داشت و از درجا زدن پرهیز کرد.

رئیس کارگروه رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس با شاره به اینکه اوج کار و فعالیت رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس صداوسیمای مرکز فارس برنامه‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های چهارگانه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی این مرکز از سوم خردادماه شروع کرده است که به پخش برنامه زنده تلویزیونی حکایت فتح هرچهارشنبه می‌توان اشاره کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت فیلم مستند «عبدالله» از زندگی سردار شهید مدافع حرم شهید اسکندی اشاره کرد و گفت: وقتی به زندگی این شهید والا مقام نگاه میکنیم می‌بینیم وی از مدیران در طراز انقلاب بوده که این ویژگی‌ها به دلیل ولایت پذیری و در مکتب امام خمینی (ره) است.

وی افزود: صداوسیمای مرکز فارس 730 برنامه در قالب 650 ساعت در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده است که در این ایام در حوزه سیما، رادیو، خبر و فضای مجازی انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در جهت گرامی داشت چهل سالگی دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از برنامه های شاخص این هفته تهیه و پخش 15 برنامه زنده تلویزیونی  در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری صداوسیمای مرکز فارس با حضور اقشار مختلف و یگانهای نظامی و انتظامی استان است که از 28 شهریور تا 10 مهر انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به نقش و جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های مکتوب و برخط استان نیز در جهت گرامی‌داشت چهل سالگی دفاع مقدس به رسالت خود عمل نمایند و این ایام را با انتشارا مطالب و اطلاع‌رسانی برنامه‌های مختلف که در سطح استان برگزار می‌شود همراهی کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده امسال رژه 31 شهریور برگزار نمی‌شود و بجای آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس با رزمندگان و مسئولین سراسرکشور صحبت خواهند کرد و این مراسم در استان فارس نیز در این اداره کل برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در جهت اطلاع‌رسانی در بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها