طرح آمریکا علیه چین با تجهیز نظامی تایوان

منابع آگاه از برنامه آمریکا برای تجهیز نظامی قابل توجه تایوان برای مقابله با چین خبر دادند.
کد خبر: ۴۱۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ - 16September 2020

طرح آمریکا علیه چین با تجهیز نظامی تایوانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع مطلع عصر چهارشنبه به وقت تهران از برنامه آمریکا برای تجهیز سنگین نظامی تایوان علیه چین خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» چهار مقام مطلع در این زمینه فاش کردند که آمریکا قصد دارد هفت نوع سلاح و سامانه‌های نظامی از جمله مین، موشک کروز و رادار به تایوان بفروشد. یک منبع مطلع گفت که قرار است «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آتی توسط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه در مورد ارسال بسته‌های نظامی به تایوان مطلع شود.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به حضور نظامی چین در تنگه تایوان گفت: «در این زمینه تعادلی وجود ندارد و فکر می‌کنم این خطرناک است.»

رویترز نوشت، علاقه تایوان به خرید سلاح و تجهیزات ایالات متحده موردی جدید نیست. تایوان در حال تقویت خط دفاعی خود برابر اقدامات تهدیدآمیز چین است.

دولت چین طبق اصل چین واحد، تایوان را بخشی از سرزمین واحد چین و مواضع آمریکایی‌ها در قبال روابط با تایوان و فروش تسلیحات را مغایر با این اصل می‌داند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ روابط خود با تایوان را قطع کردند و اعلام کردند که به اصل چین واحد پایبند هستند اما طی سال‌های اخیر به اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات به تایوان دست زده‌اند.

تایوان در بحبوحه تنش با چین اخیرا قرارداد خرید تعدادی جنگنده «اف-16 » از آمریکا منعقد کرد. یک مقام آگاه در این باره گفت این قرارداد 62 میلیارد دلاری 10 ساله با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکاست. گفته می‌شود شمار این جنگنده‌ها 66 فروند است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها