چهل‌سالگی سرو/ شهید «نصیری»:

هرگاه خبر شهادت مرا به شما دادند به مقدرات الهى لبخند بزنید

شهید «ابوالقاسم نصیری بافقی» در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: «هرگاه خبر شهادت مرا به شما دادند ناراحت نشوید بلکه به مقدرات الهى لبخند بزنید و خشنود باشید»
کد خبر: ۴۱۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «ابوالقاسم نصیری بافقی» ۱۸ شهریور ۱۳۴۶ در شهرستان بافق به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و تک تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۴ مرداد ۱۳۶۲ در ارتفاعات حمزه عراق به شهادت رسید.

هرگاه خبر شهادت مرا به شما دادند به مقدرات الهى لبخند بزنید

در ادامه وصیت نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
بسم ‌الله الرحمن الرحیم 
 
«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ ۚ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»
 
پس باید در راه خدا کسانى بجنگند که زندگى دنیا را به آخرت مى‌فروشند و کسى که در راه خدا مى‌جنگد، کشته شود یا پیروز گردد، بزودى پاداشى بزرگ به او خواهیم داد.  
 
بسم رب الشهدا والصدیقین  با درود و سلام بیکران به حضرت مهدى (عج) و با درود و سلام بر نایب بر حقش حضرت آیت‌الله امام خمینى و با درود و سلام به تمامى شهداى اسلام از هابیل تا شهداى جنگ تحمیلى عراق و با سلام به والدین رزمندگان اسلام که واقعا ایثار کردند و راضی شدید که جوانانتان آن میوه‌هاى درخت وجودتان به جبهه حق علیه باطل بیایند و در راه خدا فدا شوند مطمئنا این را بدانید که خدا پاداشى براى شما در نظر گرفته است.
 
هرگز خدا را فراموش نکنید و گوش به فرمان امام امت باشید
 
 و به شما پدر و مادر گرامی‌ام مى‌گویم که هرگاه خبر شهادت مرا به شما دادند ناراحت نشوید بلکه به مقدرات الهى لبخند بزنید و خشنود باشید و از شما مى‌خواهم عاجزانه درخواست مى‌کنم که مرا حلال کنید و از برادران و خواهران و همسایگان و قوم و خویشان و دوستانم حلال بود بطلبید و خواهشمندم که یک سال نماز و دو ماه روزه قضا برایم بجا آورید و از شما میخواهم که هرگز خدا را فراموش نکنید و گوش به فرمان امام امت باشید که اطاعت از امام اطاعت خداوند است دیگر عرضى ندارم.  
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار