چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت عرصه بروز حقایق است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، ابتکارات مهم، دستاوردها و تجارب دستگاه‌های استانی و یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان که در حماسه دفاع مقدس نقش داشتند در معرض دید قرار می‌گیرد و این نمایشگاه عرصه بروز بخشی از واقعیت‌ها و حقایق دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ - 18September 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، دفاع مقدس را قله عزت و همچنین مایه افتخار انقلابی، جهادی و ملی امت به پاخاسته ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: ما به این رویداد مهم تاریخی هرچقدر بپردازیم کم است. امروز ملت‌های مظلوم و مستضعف منطقه از ثمرات دفاع مقدس ایران اسلامی برخوردار هستند.

این مسئول تأکید کرد: جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا شکل گرفته و خواب راحت را در دیدگان ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب ربوده است.

وی افزود: نسخه نجات‌بخش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نسخه انتخابی مردم مظلوم دنیا شده و این از برکت حماسه جاوید دفاع مقدس و همچنین از ثمرات فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همت مردم و پشتیبانی مسئولان در حال انجام است، تصریح کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت رسمی از روز سوم خرداد آغاز و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

این مسئول برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را یکی از ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات ستادی در راستای برپایی این نمایشگاه با دستور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از 2 ماه قبل با ابلاغ به ساختارها و دستگاه‌های ملی و همچنین استانی آغاز شده است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در استان خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه بیش از 30 دستگاه و یگان نظامی به صورت مستقیم و همچنین برخی دستگاه‌ها به صورت غیرمستقیم حضور خواهند داشت و عملکرد خود را در 400 غرفه به نمایش خواهند گذاشت. همچنین فضای وسیعی برای چیدمان تجهیزات و ادوات نظامی هم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت راویتگر صادق این حماسه پرافتخار خواهد بود، گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، ابتکارات مهم، دستاوردها و تجارب دستگاه‌های استانی و یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان که در حماسه دفاع مقدس نقش داشتند در معرض دید قرار می‌گیرد و این نمایشگاه عرصه بروز بخشی از واقعیت‌ها و حقایق دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه جلسات ستاد اجرایی نمایشگاه و همچنین کمیته‌های تخصصی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده بیان داشت: این هفته به دلیل استقرار، برپایی غرفه‌ها و چیدمان آثار و اطلاعات و سوابق، هفته پرکاری بود.

این مسئول با اشاره به دیدار سراسری و مجازی رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس کشور یادآور شد: در روز 31 شهریور، که روز افتتاح نمایشگاه است کنترل‌ها و بازدیدهای دقیقی اعمال خواهد شد چراکه در این روز به صورت همزمان و طی یک ارتباط تصویری، رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور دیدار خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این برنامه در افتتاحیه «نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت» در مشهد برگزار شود.

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا باعث شده تا به صورت حضوری، بازدید کمتری از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت صورت بگیرد اما تلاش دست‌اندرکاران نمایشگاه بر این است که این نمایشگاه را از طریق فضای مجازی، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و خلاصه لنز رسانه‌ها به خانه‌ها ببرند؛ بر همین اساس رسانه‌ها در تحقق این مهم نقش تعیین مهمی را ایفا می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها