نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیروی از ولایت و ولایت‌پذیری در دفاع مقدس به اوج خود رسید

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس برادری را به طور عملی به مسلمانان جهان آموخت، گفت: پیروی از ولایت و ولایت پذیری در دفاع مقدس به اوج خود رسید.
کد خبر: ۴۱۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ - 18September 2020

پیروی از ولایت و ولایت پذیری در دفاع مقدس به اوج خود رسید

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) در هفته آینده تصریح کرد: ایشان نخستین کسی بود که دانشگاه اسلامی را بنیانگذاری کرد.

وی با بیان اینکه (۳۱ شهریور) یادآور روز تلخ حمله صدام و بعثی ها به سرزمین ایران اسلامی است، افزود: ملت ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم راه خدا کرد و امروز وارث شهیدانی هستیم که برای ما عزت آفریدند.

آیت الله «رسول فلاحتی» امنیت موجود در کشور را مدیون جانفشانی شهدا دانست و خاطرنشان کرد: عزت ملت ایران و همه مسلمانان جهان و همچنین به ذلت کشاندن استکبار جهانی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

وی مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس را سبب جان تازه گرفتن مقاومت در دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: همه ادیان با انقلاب اسلامی به این باور رسیدند که دین می تواند جامعه را اداره کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس برادری را به طور عملی به مسلمانان جهان آموخت، تاکید کرد: پیروی از ولایت و ولایت پذیری در دفاع مقدس به اوج خود رسید.

وی شکوفایی صنعت دفاعی کشور را مدیون دفاع مقدس ذکر کرد و متذکر شد: دستاوردهای صنعت دفاعی ما در سایه جنگ ۸ ساله کسب شد و امروز در عرصه تجهیزات دفاعی نیازمند دیگر کشورها نیستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه استکبار جهانی در دفاع مقدس ملت ایران را امتحان کرد، تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیج شدند و دشمن در این عرصه برنامه ریزی هایی کرده است.

وی گره زدن دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا را از برنامه های دشمن دانست و تاکید کرد: دشمن می خواهد پل ارتباطی بین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایران ایجاد کند و برخی آدم های سست عنصر و ذلیل در داخل فکر می کنند این امر در وضعیت معیشتی مردم تاثیرگذار است.

آیت الله «رسول فلاحتی» با اشاره به اینکه آمریکایی ها در معیشت خودشان مانده اند بعد چطور عده ای گمان می کنند آنها می توانند اقتصاد ایران را سامان دهند، متذکر شد: آمریکا بزرگ ترین بدهکار جهانی است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن در عرصه های امنیت، سلامت، معیشت و وحدت ملت ایران خاطرنشان کرد: آمریکا در این عرصه در داخل کشور خود دچار مشکل است و دو حزب دمکرات و جمهوری خواه دارند ملت خود را خفه می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر توجه به شالیکاران استان، تاکیدکرد: بیشتر کشاورزان گیلان تک محصولی هستند و می طلبد نظام بیمه ای کشور در این راستا تدبیری بیندیشند.

وی خواستار پرداخت سریع تسهیلات بدون بهره به شالیکاران آسیب دیده گیلان شد و افزود: با توجه واردات برنج خارجی به کشور، از همه دولتمردان و نمایندگان مجلس انتظار داریم در سه ماه فصل پاییز برنج وارداتی در بازار داخلی عرضه نشود و مسئولان به فکر حل آسیب وارد شده به کشاورزان باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برکناری شهردار توسط شورای شهر رشت، متذکر شد: در مدت ۴ سال عمر شورای شهر رشت سه مرحله فراز و نشیب داشتیم و مردم نگرانند و انتظار دارند شورای شهر سریعاً شهردار رشت را انتخاب کند.

وی خطاب به شورای این شهر، تاکیدکرد: کاری کنید نگاه مردم به شورای شهر خوب باشد و شهر را بدون شهردار نگذارید ضمن اینکه شهردار منتخب باید شب و روز خیابان های شهر را بگردد و آسیب ها را رصد کند.

آیت الله «رسول فلاحتی» با بیان اینکه اعضای شورای شهر وکلای مردم محسوب می شوند و در عزل و نصب آنها دخالت نمی کنیم، تصریح کرد: خدا به مسئولان ما صداقت در کار عنایت فرماید.

وی همچنین پیرامون رعایت اصول ایمنی و شرم و حیا در گفتار، افزود: انسان عفیف باید در سخن گفتن صادق باشد زیرا صداقت در گفتار موجب ماندگاری سخن می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: پایه های یک حکومت در صورتی که حاکمان آن با مردم صادق نباشند، سقوط می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها