آیت‌الله سعیدی:

اساس انقلاب اسلامی حماسه کربلاست

امام جمعه قم گفت: امام امت، شهدا و ملت ولایتمدار ما از حماسه کربلا، درسی سازنده گرفتند و با برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی رژیم ستمگر ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.
کد خبر: ۴۱۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ - 18September 2020

اساس انقلاب اسلامی حماسه کربلاستبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» در سخنان آدینه‌ای خود که به صورت مجازی ایراد شد، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ماست با استحکام بخشی پایه‌های اعتقادی خود بر اساس درس‌آموزی از معارف دین از جمله صحیفه سجادیه، و پیروی از رهبر معظم انقلاب به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنیم.

وی افزود: امام زین العابدین (ع) رمزگشایی از حقایق تحریف شده اسلام در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه امامت و خلافت که توسط بنی امیه انجام شده بود و نیز مسئولیت بسیار مهم، تاثیرگذار و افشاگرانه در تبیین و تفسیر حادثه کربلا به همراه حضرت زینب کبری (س) داشتند.

سعیدی با اشاره به مسئولیت سخت و دشوار امام سجاد (ع) در دوران خفقان شدید بنی امیه گفت: در آن دوران امام سجاد (ع) متناسب با زمان و مکان از یک سو به بیان مساله رهبری، امامت، لزوم شناخت و بیان و توضیح نشانه‌های امام عادل و حجت خدا و از سوی دیگر معرفی رهبران مفسد و ستمگر به مردمی که دچار غفلت شده بودند، می‌پرداختند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم افزود: امام سجاد (ع) مردم را به وظایف خودشان آشنا کردند و برای اصلاح جامعه آن روز فراخواندند و تفکر اصیل اسلامی را برای جامعه تبیین کردند تا زمینه ایجاد یک اصلاح و حکومت اسلامی را ولو در درازمدت فراهم کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: امام سجاد (ع) همواره در بین مردم، حماسه کربلا و مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) را یادآوری و ستم‌های بنی امیه و یزیدیان را افشا می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) به مردم می‌خواستند بفهماند که انسان در راه حق باید جانفشانی و جهاد کند، گفت: امام زین العابدین (ع) به فرهنگ جهاد و شهادت، و ترویج و تبیین ابعاد این مکتب می‌پرداختند و راه خدا را به مردم نشان می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قم همچنین با بیان اینکه نتایج کار‌های امام سجاد (ع) در آینده و عصر ما به خوبی ظاهر شد، اظهار داشت: امور فرهنگی و اموری که به ساخت و ساز روحیه مردم برمی گردد، زمانبَر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار