دفاع‌پرس بررسی کرد؛

داستان برای آمریکایی‌ها تکرار می‌شود/ واشنگتن مجبور به تهدید دیگر کشورهاست

از آنجا که قطع‌نامه پیشین پیشنهادی آمریکا، ۱۳رأی مخالف داشت، به نظر می‌رسد همان داستان برای آمریکایی‌ها تکرار شود.
کد خبر: ۴۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ - 20September 2020

داستان برای آمریکایی‌ها تکرار می‌شود/ آمریکا مجبور به تهدید دیگر کشورهاستگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روز پنجشنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای رسمی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که قصد دارد «مکانیسم ماشه» را درباره پرونده هسته‌ای ایران و برجام فعال کند.

آنچه روز یکشنبه (۳۰ شهریور) ممکن است رخ دهد، این است که رئیس دوره‌ای شورای امنیت که در این ماه، نیجر است از ارائه یک پیش‌نویس برای ادامه لغو قطع‌نامه‌های ضدایرانی خودداری کند و این می‌تواند باعث اخلال مهمی در روند کار آمریکا شود.

از آنجا که قطع‌نامه پیشین پیشنهادی آمریکا، ۱۳رأی مخالف داشت و تنها جمهوری دومینکین، آمریکا را همراهی کرد، به نظر می‌رسد همان داستان تکرار شود و تقاضای آمریکایی‌ها در مرحله رویه‌ای رد شود؛ در صورت رد دستور کار، جلسه بلافاصله خاتمه می‌یابد؛ با همه این تفاسیر، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که ایالات متحده در صورت شکست در این مرحله، تحریم سرسختانه‌ای علیه کشور‌هایی که به ایران سلاح بفروشند، اعمال می‌کند.

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس اظهار داشت: آمریکایی‌ها به‌صورت یکجانبه از شورای امنیت می‌خواهند که مکانیسم ماشه را اعمال کند.

وی با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج شده بنابراین در قطع‌نامه هم حقوقی ندارد و نمی‌توان درخواستی داشته باشد، گفت: آمریکایی‌ها با توجه به محدودیت‌های مختلف ناچار هستند، کشور‌های مختلف را تهدید کنند که با جمهوری اسلامی ایران روابط مختلف نداشته باشند.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: فارغ از هر تصمیمی که شورای امنیت بگیرد، آمریکا تحریم‌های خود را اعمال می‌کند، زیرا بسیاری از کشور‌های جهان بویژه اروپایی‌ها به‌دلیل ترس از آمریکا و مجازات آن در نهایت تمکین می‌کنند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها