چهل‌سالگی سرو/ مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

هدف‌گذاری چاپ ۵۰ عنوان کتاب مکتوب دفاع مقدس در سمنان

«فاطمه مصطفوی‌فر» گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس چاپ و انتشار ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۴۱۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ - 20September 2020

«فاطمه مصطفوی‌فر» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از سال ۱۳۸۵ تا پایان مرداد سال جاری بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات خاطرات، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی  و تاریخ شفاهی، کودک و نوجوان، ترجمه، هنری، نمایشنامه و فیلمنامه و... در گروه سنی بزرگسال، کودک و نوجوان به صورت مستقل، مشارکتی و حمایت از دستگاه‌های فرهنگی و انفرادی و... چاپ و منتشر شده است.

وی در خصوص کتاب های چاپ شده در سال جاری گفت:  از مجموع ۵۰ عنوان کتاب  مکتوب و 10 عنوان کتاب صوتی هدف‌گذاری شده برای چاپ و انتشار در سال جاری، ۱۷ عنوان کتاب مکتوب تاکنون از سوی این اداره‌کل به چاپ رسیده و 10 عنوان کتاب صوتی نیز تهیه شده که ۳۳ عنوان کتاب مکتوب در زمینه‌های مختلف مانند خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی تا پایان سال در دستور کار و اقدام برای چاپ است.

مصطفوی‌فر عنوان کرد: از مجموع کتابهای منتشر شده چهار عنوان کتاب مکتوب در حوزه کودک و نوجوان به صورت بریل ویژه نابینایان، جهار عنوان کتاب کودک و نوجوان ترجمه انگلیسی و ۴۰ عنوان کتاب به صورت صوتی همراه با موشن گرافی، تعاملی و همراه با بازی ویژه کتابهای صوتی کودک و نوجوان انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت و دفاع مقدس به زبانی سمنانی با ۱۳۱ صفحه با عنوان (‌سمنی آسمن پی: از آسمان سمنان‌)  توسط شاعران پیشکسوت دفاع مقدس در استان سمنان چاپ و منتشر شده که در هفته دفاع مقدس  رونمایی خواهد  شد.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: برخی آثار منتشر شده از سوی اداره کل علاوه بر چاپ سوم، رتبه  قابل تقدیر کشوری را به خود اختصاص داده و در سال 98 کتاب پژوهشی «نگاهی به آثار زنان داستان نویس ادبیات پیاداری دهه 60» از کتابهای ملی شناخته شد که بسی جای خرسندی به نویسندگان توانمند و علاقه مند در حوزه دفاع مقدس استان سمنان است.

مصطفوی‌فر ادامه داد: ثبت آثار و خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس که بخشی از فرهنگ و هویت ملی ما است ضروری است  که این خاطرات  گنجینه ارزشمندی برای جامعه و نسل های آینده است.

وی گفت: با توجه  به نقش پر خطیر رسانه ها و دستگاه‌های اجرایی استان در شرایط فعلی و با وجود ویروس منحوس کرونا نباید از زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا،  ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران، رزمندگان، آزادگان هم استانی به صورت کتاب مکتوب و صوتی غافل بود و در جهت ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس و فرهنگ کتاب‌ وکتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم، از این رو با برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان ادارات و... در حوزه دفاع مقدس این فرهنگ خطیر و ماندگار را سر لوحه امور قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار