بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ - 20September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس مظهر وحدت ملی و عرصه تجلی ارزش‌های والایی است که ابعاد تاثیرگذاری آن در طول تاریخ این سرزمین، همیشه جاری بوده و منشاء تعالی مادی و معنوی نسل‌های پس از خود را فراهم خواهد ساخت.

چهل سال عزت و سرافرازی حاصل مجاهدت‌های نیروهای مسلح و مردمی است که از سی و یکم شهریور 1359 با حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به کشورمان جانانه از خاک و ناموس‌شان دفاع کرده و با تقدیم شهدای گرانقدر باعث شدند هدف دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب شود.

حماسه هشت ساله‌ای که لحظه لحظه آن سرشار از عزت، اقتدار و ایثارِ زنان و مردانی بود که دفاع شرافتمندانه از دین و میهن را با جان و مال خود به زیباترین وجه ممکن به تصویر کشیدند تا برگ زرینی از شکوه و افتخار را در دفتر استقلال طلبی این سرزمین کهن و تشنه آزادی به نمایش گذاشته و الگویی از همبستگی و انسجام داخلی را در دفاع از نظام، انقلاب، ولایت و منافع ملی به ثبت برسانند.

هشت ‌سال دفاع‌مقدس، ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد. این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های بعدی کشورمان قرار بگیرد.

در شرایطی که استکبار جهانی با تمام نیروها، دسیسه‌ها و توطئه‌های مذبوحانه خود، جنگ اقتصادی و رسانه‌ای گسترده‌ای را علیه کشورمان به راه انداخته است، ملت قدرشناس و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی به روز‌های سخت دفاع مقدس که با تمام وجود، فرزندان خود را در جبهه‌های حق علیه باطل یاری می‌رساندند، اکنون نیز می‌توانند در کمک به مسئولان، نقشه‌های شوم آمریکای جنایتکار را به یأس و شکست تبدیل سازند.

امروز که وارد چهلمین سالگرد آن دوران طلایی شده‌ایم، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری با فتنه‌‌های دشمنان انقلاب به مقابله خواهند برخواست و اجازه نخواهند داد استکبار نگاه شومی به کشورمان داشته باشند، از این رو تردیدی نیست که به مدد ایمان، باور و بصیرت الهی و به برکت نعمت ولایت مطلقه فقیه و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز پیروز حتمی صحنه نبردهای جدید غرب و نظام سلطه، جز انقلاب اسلامی و ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران نخواهد بود.

در پایان این بیانیه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان آذربایجان‌شرقی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اعلام می‌دارد با تفکر ناب اسلامی برای حفظ و پاسداری از ارزش های انقلاب تا پای جان ایستاده و با تاسی از شهدای عزیز، همه توان و ظرفیت خود را در راه اجرایی سازی فرامین مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار