چهل‌سالگی سرو/

زندگی‌نامه شهید «جواد قربانزاده­ اردکانی»

شهید «جواد قربان‌زاده­ اردکانی» دهم تیر ۱۳۴۸، در محله شریف­ آباد شهرستان اردکان به دنیا آمد. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. چهارم اردیبهشت ۱۳۶۵، به عنوان تیربارچی در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت و قطع دست، شهید شد.
کد خبر: ۴۱۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ - 20September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «جواد قربان‌زاده شریف‌آباد» فرزند رضا در تاریخ 1348/4/10 در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اردکان به دنیا آمد. دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح والدین و آشنایی با معارف دینی سپری کرد و در سن 7 سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت گذرانید و پس از آن دوره راهنمایی را با کسب نمرات خوب سپری کرد.

سپس در دبیرستان ثبت نام و تا سال اول دبیرستان با جدیت تحصیل کرد. شهید قربانزاده از روحیه عالی و برخوردی مناسب و اخلاق نیکو و پسندیده بهره مند بود. از ویژگی خاص اخلاقی وی کمک به دیگران مخصوصا اقوام و آشنایان بود و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کرد برای پدر و مادرش احترام خاصی قائل بود و در تمام امور به آنها کمک می‌کرد.

در مجالس و محافل مذهبی و دینی و نماز جماعت و جمعه و جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کرد و در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پر تلاش و کوشا بود. در انجام کارها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می‌داد. در سال پیروزی انقلاب در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال و چشمگیر داشت.

پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاوردهای انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و در سال‌های دفاع مقدس همواره خواهان حضور در جبهه بوده تا اینکه در سال 1364 به عضویت بسیج در آمده و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و تا زمان شهادت 2 بار اعزام شده و مدت 4 ماه مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود.

عاقبت در تاریخ 1365/2/4 در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای شریف آباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها