خبر خوش اوحدی برای ایثارگران سهامدار بانک دی

معاون رئیس جمهوری از اتفاقی خوب برای سهام بانک دی که بخش زیاد آن متعلق به ایثارگران است در هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 21September 2020

خبر خوش اوحدی به سهامداران بانک دیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اواخر مرداد امسال پس از ۱۲ سال سهام بانک دی آزاد شد؛ تا پیش از این سهامداران هیچ اختیاری نسبت به سهام خود نداشتند و با آزادسازی آن،سهامداران امکان خرید و فروش سهام خود را پیدا کردند.

با نوسانات شدید بازار بورس طی هفته‌های اخیر و افت شاخص بازار، بسیاری از سهامداران بازار از جمله سهامداران بانک دی و شرکت‌های تابعه بنیاد شهید نگران سهام خود شدند. به گفته سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۸۰۰ هزار سهامدار بانک دی، ۷۶۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری هستند.

در خصوص وضعیت سهام بانک دی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: به سهامداران تاکید می‎کنیم در فروش سهام عجله نکنند. پیش از این قیمت سهام سه هزار و ۴۰۰ تومان بود. در مقطعی به مرز هشت هزار تومان رسید و الان در حدود پنج هزار تومان است و باز تاکید داریم نگاه سهامداران بلندمدت باشد. همه ابزار‌ها برای قوی‌تر شدن سهام را به کار گرفته‌ایم و افزایش سرمایه را در ماه‌های آتی در دستور کار داریم.

وی در ادامه افزود: سهام ما شناور است و عرضه و تقاضا دارد، با افزایش سرمایه‌ای که اتفاق می‌افتد، کار بزرگی صورت خواهد گرفت و در هفته آینده خبر خوبی به سهامداران خواهیم داد.

اوحدی تصریح کرد: رفتار بورس در همه دنیا رفتاری خطی نیست بلکه متاثر از متغییرهایی، چون ارزش شرکت یا سرمایه‌ها در بورس است برای همین اگر امروز شاهد افت قیمت در یکی از مجموعه‌ها باشیم به صورت طبیعی بر بقیه شاخص‌ها اثر می‌گذارد. بانک دی و بقیه مجموعه از این قانون تبعیت می‌کنند، سه نفر از اعضای شورای راهبردی اقتصادی در بنیاد شهید از صاحبنظران بورس هستند و ما کمیته‌ای برای بررسی هر روز شاخص‌های شرکت‌های تابعه بنیاد شهید داریم.

وی بیان داشت: یکی از مسوولیت‌های کارگروه اقتصادی، مقاوم‌سازی ارزش سهام‌های بنیاد از جمله سهام دی، و پنج شرکت از مجموعه کوثر در مقابل تکانه‎های اقتصادی و سیاسی است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار