چهل‌سالگی سرو/ مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران خبر داد؛

برگزاری جشنواره شعر «راز‌های ارغوانی» در مازندران / ارسال ۵۸۴ اثر

«حمیدرضا هراسانی» از برگزاری جشنواره شعر «راز‌های ارغوانی» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ - 20September 2020

برگزاری جشنواره شعر «رازهای ارغوانی» در مازندران / ارسال 584 اثر«حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر «رازهای ارغوانی» در هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: این برنامه یکی از برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که با حضور نماینده ولی فقیه، مردم و مسئولین استانی و شهرستانی در محل برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس در  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را پنجشنبه سوم مهر ساعت 6:30 عصر اعلام کرد و گفت: در این مراسم قرار است ده شاعر برگزیده استان و همچنین آیت الله «محمدباقر لائینی» که خود شاعر نیز هستند، قرائت شعر داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه 584 اثر از 126 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: مجموع 130 اثر در کتاب جشنواره به چاپ می‌رسد و کتاب شعر «رازهای ارغوانی» در هفته بسیج رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره از دو ماه قبل منتشر شد از استقبال خوب شاعران خبر داد و گفت: ده شاعر برگزیده و یک شاعر شایسته تقدیر داریم که در اختتامیه با اهداء تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی از داوری آثار توسط سه شاعر توانمد استان «علیرضا دهرویه»، «مریم رزاقی»، «میثم رنجبر» و در بخش محلی «جابر خانلری» خبر داد و گفت: در این جشنواره شاهد افتخارآفرینی شاعران حوزه غرب استان در شهرهای تنکابن، نوشهر، محمودآباد و بابل بودیم و شاعر شایسته تقدیر ما از شهرستان ساری است.

این مسئول از راهیابی آثار 22 شاعر به جشنواره سراسری «رازهای ارغوانی» خبر داد و گفت: از این تعداد 8 برگزیده از این ده نفر هستند و مابقی شاعرانی هستند که شعرشان در کتاب جشنواره به چاپ رسیده است.

هراسانی همچنین از برگزاری سمپوزیوم 40 نقاش هنرمند استان خبر داد و با اشاره به حضور 120 نقاش در این رویداد بزرگ فرهنگی هنری گفت: این هنرمندان با توجه به سهمیه شهرستانی که در نظر گرفتیم شناسایی و انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از بین این 120 نفر نقاش، 40 نقاش با توجه به ارسال آثاری که مورد داوری قرار گرفت، انتخاب شدند، افزود: شرط شرکت هنرمندان در سمپوزیوم ارسال طرح یا اتودی با موضوع دفاع مقدس و صحنه‌های نبرد بود.

این مسئول زمان برگزاری این رویداد را شنبه پنجم مهر اعلام کرد و گفت: هنرمندان نقاش از ساعت 8:30 صبح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران حضور می‌یابند و بتا ساعت 6 عصر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای هنر می‌پردازند.

وی از حمایت سازمان بسیج هنرمندان به این هنرمندان خبر داد و گفت: با حمایت سازمان این سازمان وسایل طراحی اعم از رنگ و بوم و.. برای هنرمندان فراهم شد و همچنین این 40 نفر برای حضور در این رویداد مبلغ 200 هزار تومان هدیه نیز به عنوان ورودی دریافت کردند.

هراسانی افزود: ه صاحبان 5 اثر برتر تندیس، لوح تقدیر، جوایز نقدی و گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: آثار برتر نقاشی در هشت شهر بزرگ استان و همچنین در فضای مجازی نیز در سطح گسترده به نمایش گذاشته می‌شود.

هراسانی در پایان از مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، بسیج هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری در این سمپوزیوم خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار